نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام مالی اسلامی تنها نظامی است که درآن با مد نظر قرار گرفتن جنبه عبادی کمک به افراد آسیب پذیر جامعه مورد توجه است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۲۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مولوی نظیر احمد سلامی، نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم گلریزان ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد گفت: در جهان سه نظام مالی سرمایه داری، سوسیالیستی و اسلامی وجود دارد.

وی افزود: نظام مالی اسلامی تنها نظامی است که درآن با مد نظر قرار گرفتن جنبه عبادی کمک به افراد آسیب پذیر جامعه مورد توجه است.

مولوی سلامی شاد کردن دل مومنان را بهترین حسنه ذکر کرد و افزود: جشن نیکوکاری فرصت مغتنمی برای نشاندن لبخند بر لب نیازمندان و شادی دلهایشان است، کمک به نیازمندان و رفع نیاز مستمندان در نظام مالیاتی اسلام یک برجستگی بارزی است که ما چنین خصوصیتی را در نظام‌های متداول امروز نمی‌بینیم.

این مسئول با اشاره به اینکه آنچه کشور‌های اسلامی را از کشور‌های غیر مسلمان جدا کرده این است که این نوع کمک‌ها در کشور‌های اسلامی جنبه عبادی دارد، تصریح کرد: نظام کمونیستی، نظام سرمایه داری و نظام اسلامی سه نظام معروف دنیا هستند که در نظام سرمایه داری جایی برای کمک به بینوایان در آن نیست.

وی ادامه داد: در نظام کمونیستی از هر کس به اندازه توانش کار گرفته می‌شود، اما در نظام مالیاتی اسلامی برای بینوایان جایی تدارک دیده شده و در بسیاری از عبادات نقل شده تا افراد به رفع نیاز مستمندان بشتابند.
ارسال نظرات