رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

از سال گذشته تاکنون 152 زندانی جرائم غیر عمد در استان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: خیران سال گذشته با اقدامی ارزشمند و کم نظیر یک میلیارد و 400 میلیون تومان به زندانیان جرائم غیر عمد استان کمک کردند.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۱۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در جشن گلریزان که با حضور مسئولان استانی، معتمدین و ریش سفیدان  و خیرین در سالن جلسات نهاد رهبری در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که صدقه دادن از سنت‌های بزرگ الهی است، اظهارداشت: در قرآن کریم خداوند مومنین را دستور به پرداخت صدقه داده است.
 
وی افزود: کمک کردن به قشر آبرومند گرفتار در زندان اقدام خوبی است که قطعا خداوند برکت بیشتری به زندگی خیرانی که در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند تا آن‌ها به جمع آغوش گرم خانواده برگردند خواهد داد.
 
حمیدی بیان کرد: خداوند به پیامبر می‌فرماید: از اموال مومنین صدقه بگیر و به واسطه آن اموال و جان‌هایشان را پاک کن و بعد از اینکه از آن‌ها صدقه گرفتی برای آ‌ن‌ها دعا کن، چون دعای تو برای مومنین باعث آرامش می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان آزاد شدند که ۱۵۰ نفر آنان مرد و ۲ نفر زن بودند.

وی با بیان این مطلب که کل بدهی این افراد ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مورد گذشت شاکیان قرار گرفته است بیان کرد: ۲۳ نفر از افراد آزاد شده مشکل دیه، ۴۶ نفر مسائل مالی و ۸۳ نفر مهریه و نفقه داشتند.

این مسئول تصریح کرد: هم اینک نیز ۷۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان بسر می‌برند که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجموع کل بدهی آنان است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از مرخصی پایان محکومیت 26 نفر از زندانیان خبر داد و خاطر نشان کرد: آزادی این زندانیان به واسطه کمک های خیرین صورت گرفته است.

ارسال نظرات