دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای ورود سپاه به عرصه مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی تاکنون 21هزار و 592 پروژه عمرانی و غیر عمرانی در سیستان و بلوچستان توسط قرارگاه ها و واحدهای مختلف سپاه پاسداران اجرا شده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۶۹۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

سردار سید ضیاء الدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتو گو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: از ابتدای ورود سپاه به عرصه مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی تاکنون ۲۱ هزار و ۵۹۲ پروژه عمرانی و غیر عمرانی در سیستان و بلوچستان توسط قرارگاه‌ها و واحد‌های مختلف سپاه پاسداران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کل اعتبار اجرای این طرح و پروژه‌ها بالغ بر ۳۴۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان بوده است، افزود: از کل این تعداد پروژه، ۱۱ هزار و ۷۱۳ پروژه محرومیت زدایی، هزار و ۴۲۲ هکتار عملیات تسطیح زمین، احداث ۶ هزار و ۳۱۴ مسکن محرومین، ۳۳۳ گلخانه، احداث ۳۱۲ باب مدرسه، لایروبی انهار و چاه‌های برداشت آب و ... بوده است.

سردار حزنی ادامه داد: در حوزه راه نیز طی سنوات اخیر ۸۴ کیلومتر راه روستایی توسط سپاه پاسداران انجام و به بهره برداری رسیده است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای پروژه‌های پرورش دام و طیور، پرورش ماهی و شترمرغ و ... را از فعالیت‌های سپاه برای اشتغال زایی در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۵ بیمارستان صحرایی در سطح استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده و به چندین هزار بیمار ارائه خدمات مختلف صورت گرفته است.

این مسئول با تشریح دیگر خدمات سپاه و دادن جهیزیه به نوعروسان، تصریح کرد: در سطح کشور تاکنون بالغ بر ۶۰ هزار جهیزیه تهیه شده از کالای ایرانی بین تازه دامادان و نوعروسان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: این کالا‌ها را به کارخانجات تولیدی داخل کشور که تعطیل شده و یا روبه تعطیلی قرار داشتند سفارش داده ایم و براین اساس نه تنها کارخانجات دوباره به چرخه تولید بازگشتند، بلکه اشتغال خوبی نیز ایجاد شده و جوانان تازه داماد و عروس نیز خوشحال شده اند.
ارسال نظرات