عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد که باید کارگزاری های کوچک بورس از معاملات بزرگ کنار گذاشته شوند.
کد خبر: ۹۰۲۲۶۵۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسن نژاد، با اشاره به اینکه مجوز کارگزاری های زیر 15 میلیارد تومان لغو می شود، بیان داشت: شورای عالی بورس تصمیم گرفته است تا مرداد ماه مجوز کارگزارای های زیر 15 میلیارد تومان را لغو کند، این کار با هدف افزایش سرمایه کارگزاری ها در دستور کار شورا قرار گرفته است.

نماینده مردم مرند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم شورای عالی بورس منطقی است، در شرایطی که صنعت و حجم معاملات بزرگ شده است به دنبال آن احتمال اشتباهات بزرگ نیز افزایش می یابد بنابراین درست نیست کارگزاری با اعتبارات کوچک گردش مالی بزرگی را ایجاد کند.

وی توضیح داد: وقتی کارگزاری با یک میلیارد سرمایه، ماهانه 100 میلیارد گردش مالی ایجاد می کند این نگرانی وجود دارد که در صورت اشتباه چه پشتوانه ای برای جبران خواهد داشت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تصمیم شورا منطقی است و انتظار می رود که کارگزاری ها سرمایه خود را افزایش دهند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید، تاجایی که اطلاع داریم کارگزاری ها منابع مالی لازم برای افزایش سرمایه را دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره که لغو مجوز در راستای افزایش فعالیت بانک ها است، گفت: اگر مجوز جدید صادر می شد می توانستیم چنین برداشتی داشته باشیم؛ اما قرار بر صدور مجوز جدید نیست و تنها قرار است سرمایه های کارگزاری ها افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات