خبرهای داغ:
قائم مقام نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:
قائم مقام نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های ائمه تشکیل حکومت اسلامی است گفت: از دوران امام هشتم به بعد ائمه دراز مدت کار کردند و همه باید خود را برای امامت امام زمان(عج) آماده کنند.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۸۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در مراسم سخنرانی به مناسبت ایام میلاد مبارک حضرت امام حسن‌مجتبی(ع) در جمع بانوان مکتب حضرت نرجس(س) بیرجند اظهار داشت: گاهی زندگی های روزمره ما را دچار غفلت می کند.

 وی با بیان اینکه کسانی که اهل ایمان هستند باید از آیات قرآن بهره ببرند افزود: ائمه معصومین ۳ رسالت مهم دارند که اولین آن نشر واسطه فیض بین بندگان با خدا است.

 قائم مقام نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پایان زندگی بشر با واسطه فیض گره خورده است بیان کرد: همه نعمت های مادی و معنوی که در زندگی از آن بهره می بریم به برکت وجودی ائمه است واسطه فیض هستند و این رسالت تکوینی است.

 نوفرستی با اشاره به اینکه طبق روایاتی از امامان معصوم اگر زمین از حجت خدا خالی شود اهلش را می بلعد تصریح کرد: به واسطه انسان کامل(امام عصر(عج)) که واسطه فیض است همه نعمت های الهی برای انسانها به برکت وجود اوست.

 وی با بیان اینکه یکی از شئون حجت خدا به خصوص ائمه معصومین نقش امامت است خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های آنها امامت و جلوداری جامعه است و باید همه پیروان واقعی به آنان اقتدا کنند عقب نمانند و جلو نزنند.

وی با بیان اینکه امامت شاخصه مکتب شیعه است اظهارداشت: مسئله امامت مذهب تشیع را از سایر فرق ممتاز می کند و طبق آن تبعیت محض از امام بسیار مهم است.

 قائم مقام نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله امامت مسئله بسیار مهمی است یادآور شد: امامت پیوسته در بیان، زبان و سیره عملی ائمه دنبال می شد تا جایی که رهبری می فرمایند« آنچه که دشمنان بیشتر عناد داشته جایگاه ائمه است».

 نوفرستی با اشاره به اینکه ائمه را صاحبان علم می دانیم اما هرگز دشمن به خاطر مقام علمی ائمه آنان را به شهادت نمی رساند اظهار داشت: دومین نقشی که ائمه داشته و برای جامعه تبیین کردند تا زمینه اجرای آن را فراهم کنند تشکیل حکومت الهی است که کمتر نقل می شود.

وی با اشاره به دومین تکلیف ائمه افزود:  ائمه تکلیف داشتند حکومت اسلامی را اقامه کنند. اگر ما بریده بریده زندگی ائمه را ملاحظه کنیم اساس این مطلب را نمی توانیم دریابیم.

وی بیان داشت: وقتی به 250 سال دوران ائمه با هم توجه کنیم می بینیم که هدف آنها تشکیل حکومت اسلامی بوده که برخی از امامان در کوتاه مدت، برخی میان مدت و برخی دراز مدت برای آن کار کردند و برنامه داشتند.

قائم مقام نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که وظیفه ائمه است تشکیل حکومت اسلامی است گفت: از دوران امام هشتم به بعد ائمه دراز مدت کار کردند و همه باید خود را برای امامت امام زمان(عج) آماده کنند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) طعم حکومت علوی را به مردم کوفه چشاند و بعد از ایشان امام حسن(ع) به شیوه صلح و امام حسین (ع) به شیوه قیام در کوتاه مدت کار کردند و امام سجاد نیز زمینه فروپاشی حکومت بنی امیه را فراهم کرد.

نوفرستی با بیان اینکه در دوران طاغوت انسان در ۲ جا واجب است مسئولیت بپذیرد بیان کرد: اول جایی است که بتواند گره ای از بشریت را برطرف کند و دوم اینکه بتواند برای تشکیل حکومت الهی اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به بیان امام(ره) که " حفظ نظام از اوجب واجبات است" افزود:  نظام اسلامی نگاهی که مقدمه ساز حکومت امام زمان(عج) است دارد.

 وی با بیالن اینکه سومین رسالت ائمه معارف الهی است گفت: اگر محاسن و معارف دین خدا از قول ائمه و شاگردانشان بیان شود مردم از آنها اطاعت می کنند از این رو دشمنان آنان را به شهادت می رساندند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها