کارشناس حوزه زن و خانواده:
ولی مراد با بیان اینکه ستاد ملی زن و خانواده اعضای مشخصی دارد گفت: در طول این پنج سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها یک جلسه در اسفند ماه سال گذشته تشکیل داد که تمام اعضای اصلی ستاد در آن حضور نداشتند.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۶۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، توران ولی مراد کارشناس حوزه زن و خانواده با بیان اینکه مسائل اصلی حوزه زنان گم شده است، گفت: اطلاع‌رسانی مناسبی از کار‌های انجام شده در حوزه زنان انجام نشده و به ذکر کلیات از اقدامات بسنده می‌شود در حالی که موضوعات مهمی در حوزه زن و خانواده وجود دارد که مغفول مانده است.

وی افزود: شاخص‌های اصلی عدالت جنسیتی اسفند ماه سال گذشته منتشر شد، اما هنوز عموم مردم به متن آن دسترسی ندارند و در فهرست منابع این شاخص‌ها اهداف توسعه هزاره به عنوان منبع ذکر شده است در حالی که ادعا می‌شود به طور کلی سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی حوزه زن و خانواده منبع سیاست‌گذاری در این حوزه است.

این کارشناس حوزه زن و خانواده اضافه کرد: حضور در ورزشگاه تنها معضل چند درصد از زنان کشور است یا دریافت پست مدیریتی برای زنان فقط چند درصد از زنان کشور را شامل می‌شود در حالی که به عنوان موضوع اصلی توسط مسئولان حوزه زن در کشور به عنوان مشکل همه زنان مطرح شده و با هیاهوی رسانه‌ای تبلیغ می‌شود.

ولی مراد با بیان اینکه ستاد ملی زن و خانواده اعضای ثابت و مشخصی دارد که با حضور آن‌ها این ستاد رسمیت پیدا می‌کند، گفت: این ستاد در طول این پنج سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها یک جلسه در اسفند ماه سال گذشته تشکیل داد، اما تمام اعضای اصلی ستاد در آن حضور نداشتند و بنابراین این ستاد رسمیت نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر با حضور زنان در ورزشگاه موافقت شود مسئولان حوزه زنان سراغ مسائل اصلی خواهند رفت، بیان داشت: این اتفاق نخواهد افتاد و آن‌ها به سراغ بهانه دیگری در حوزه زن خواهند رفت از زمان خانم مولاوردی هدف‌گذاری و در نتیجه موضوعات، روش‌ها و راهکار‌ها با محوریت غرب و غربگرایی مطرح می‌شود صحبت بر سر ورزشگاه رفتن و نرفتن بانوان نیست.

این کارشناس حوزه زن و خانواده ادامه داد: موضوع سازی حوزه زنان بر اساس اهداف سیاسی انجام می‌شود و موضوعات اساسی حوزه زن و خانواده همچون تسهیل ازدواج دختران، بیمه زنان خانه‌دار، ایجاد ساعت کار شناور برای زنان در اولویت نیست، زیرا نگرش غربی زن‌محور است و توجهی به خانواده و تحکیم آن ندارد.

ولی مراد با بیان اینکه باید اشتغال زنان را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: زنان هیچ زمانی در منزل بیکار نبودند و مهم این است که ما خانه‌داری را به عنوان یک کار مهم تعریف کنیم و از قِبل آن برای زن سهمی به عنوان آورد اقتصادی بشناسیم. زن عنصر اقتصادی در کشور‌های سرمایه‌داری تعریف می‌شود در حالی که در فرهنگ کشور ما زنان انسان‌ساز هستند و باید با توجه به شرایط زن ایرانی در خانواده برای اشتغال زنان تسهیل‌گری کنیم و به دنبال مهیا کردن کار‌های شناور برای زنان و تسهیل فروش تولیدات زنانی باشیم که کار‌های خانگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: خلأ‌های قانونی در حوزه زن و خانواده وجود دارد که رسیدگی به این خلأ‌ها در این پنج سال کلاً تعطیل بوده است؛ لایحه تأمین امنیت دستاورد جدیدی نیست و مربوط به سال ۹۰ است و برای مشکلات قانونی زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار و حتی برای حذف تبصره ازدواج با فرزندخوانده که مدتی خانم مولاوردی بر روی آن مانور می‌داد، کاری انجام نشده است.

این کارشناس حوزه زن و خانواده با بیان اینکه ترویج نگرش جنسی به زنان آسیب‌زاست، عنوان کرد: به نام عدالت جنسیتی شاخص‌هایی تعریف می‌شود که، چون از منابع غربی استخراج شده است در واقع همان برابری جنسیتی است و برابری جنسیتی کلاه گشادی بر سر زن است.

ولی مراد ادامه داد: ما قرار نیست پاسخگوی کشور‌های غربی باشیم و مشکلات زنان را مطابق معیار‌های غربی تعریف کنیم مسئولان باید پاسخ بدهند که برای ازدواج‌گریزی و رسیدن به شاخص‌های خانواده سالم چه کرده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات