استاد سطح و خارج حوزه علمیه قم در آستارا
استاد سطح و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت زکات گفت: پرداخت زکات شکاف‌های اجتماعی را از بین می‌برد.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۴۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، آیت‌الله خزائلی شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر آستارا با اشاره به اینکه یکی از شروط ماه مبارک رمضان رسیدگی به حال فقرا و محرومان است اظهار کرد: تا زمانی که در همسایگی ما فقیر و یا مستمندی باشد نمی‌توانیم زکات فطریه خود را به سایر فقرا و نیازمندان بدهیم.

وی با اذعان به گفته آیت‌الله قربانی، عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه مردم خیلی کم خمس پرداخت می‌کنند افزود: طبق روایات اگر مردم زکات می‌دادند، سد خلت جامعه پوشیده می‌شد و شکاف‌های اجتماعی جامعه از بین می‌رفت.

استاد سطح و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به خاطره مشترک خود با امام خمینی (ره) و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی به کوخ‌نشینان و حلبی‌آبادها گفت: وقتی بر امام خمینی(ره) ناراحتی قلبی عارض شد و خواستند از قم به تهران بروند، در بین راه کوخ‌نشینان و حاشیه‌نشینان شهر تهران را دیدند و پس‌ازاینکه در بیمارستان کمی معالجه شدند، مصاحبه‌ای کردند که از صداوسیما نیز پخش شد و در آنجا فرمودند که به داد این کپرنشینان و کوخ‌نشینان برسید که این زیبنده اسلام و حکومت اسلامی نیست.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل شهر آستارا با اشاره به مسئله عدالت و لزوم نهادینه شدن آن در جامعه خاطرنشان کرد: روسای جمهور شعار عدل علی (ع) دادند که به زمین خوردند زیرا شعار عدل علی برای علی (ع) است.

این روحانی مبلغ در مسجد حضرت ابوالفضل علیه اسلام آستارا با بیان اینکه کار هرکسی نیست شعار عدالت بدهد تصریح کرد: به فرموده امام علی علیه‌السلام هیچ‌کس نمی‌تواند مثل حضرت باشد و امیرالمؤمنین تاکید داشتند که درراه‌اش قدم بردارند.

به گزارش بسیج، حدود سه هزار خانوار و بیش از بیست هزار نفر از مردم شهرستان آستارا گرفتار مشکلات فقر و بی‌بضاعتی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات