خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال جاری مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت و وظیفه این سازمان حمایت از کارآفرینان خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۴۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، صادق نجفی شب گذشته در جلسه رونمایی از نخستین سامانه جامع حمایتی صنایع کوچک در کشور که در محل شهرک فناوری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اصلی ترین راهبردهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در کشور حمایت از کارآفرینان و نیز ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حمایت از این صنایع است که باید در سال جاری با ظعار «حمایت از کالای ایرانی» در این راستا تلاش بیشتری انجام شود.

وی، افزود: تمام کارآفرینان مورد حمایت این سازمان بوده و از شرایط ویژه برای پیشرفت در کارها بهره‌مند خواهند بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، عنوان کرد: فعالیت جهادی مولفه اصلی رسیدن به اقتصاد پایدار است که در این زمینه می‌توان با حمایت موثر از کارآفرینان و واحدهای تولیدی کوچک بسترسازی لازم را انجام داد.

وی، حمایت از کارآفرینان در صنایع کوچک را بهترین اقدام برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و گفت: تمام کارکنان و مدیران در سازمان صنایع کوچک باید در این راستا حرکت کرده و نسبت به تامین شرایط مناسب برای کارآفرینان قدم بردارند.

نجفی، توجه به اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی را در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جزو ۳ راهبرد اصلی سازمان سنایع کوچک معرفی کرد و بیان داشت: نیروی انسانی کارآمد مولفه اصلی در این زمینه است که باید در کنار فراهم کردن شرایط فعالیت به این مقوله نیز توجه ویژه شده و شرایط برای تامین چنین نیروی انسانی هموار باشد.

وی، فعالیت ۲۸۰ هزار نیروی کار در بخش تولید پوشاک را امری بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه به بحث صادرات توجه شود چراکه در کنار صادرات کلان کشورهایی نظیر ترکیه شاهد پایین بودن درآمد حاصل از صادرات پوشاک ایرانی هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، همچنین خواستار تلاش مسئولین برای حل مشکلات کارآفرینان شد و ابراز داشت: باید در راستای خدمت به کارآفرینان و اشتغال آفرینان قدم عملی برداشته شود که این امر نیازمند حمایت مسئولین و مدیران ارشد از قشر تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

در این جلسه، مدیرعامل شررکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هم با اشاره به زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری ۲ شرکت آلمانی و عراقی در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: اشتغال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی فراهم خواهد شد.

وی، شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدهای تولیدی و نیز رفع کمبودهای موجود را نیاز اصلی برای رسیدن به شرایط مطلوب در مواقع نیاز دانست.

علی عبدلی، در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از کارکنان این سازمان در خصوص حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی برتر، شرایط را برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی مناسب ارزیابی کرد.

ارسال نظرات