خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان گفت: امام مجتبی همان امامی بود که درجلب افراد به طرف اسلام و یاد دادن احکام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار ننمود و برای سبط نظام اسلامی دارایی خود را با خدا تقسیم کرد و در راه خدا بخشید.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۳۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

حجت الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعات اولین سبط نبی رحمت ومهربانی در ماه پر خیرو برکت رمضان اظهار کرد: امام حسن (ع) با آمدنش چراغ خانه علی و فاطمه علیه السلام را روشن نمود وموجب روشنی دل پیامبر مکر اسلام شد.
وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام برای حسنین و برای پدر و مادر آنها احترام زیادی قائل بودند و این احترام حتی در نامگذاری امام مجتبی نمایان است که فرمودند: جایگاه و نسبت شما علی در نزد من مانند نسبت هارون در نزد موسی است وفرزند هارون شبر نام داشت و من نام فرزند تو را حسن می گذازم که همان معنای شبر به زبان عبری است، همان شخصیی که مانند نامش دارای حسن وجمال و نیکویی بود و در برخورد با دیگران با رویی گشاده و چهره ای بشاش برخورد می نمود و دشمن ترین دشمن به حسن خلق امام مجنبی (ع) اعتراف می کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان اذعان کرد: امام مجتبی همان امامی بود که درجلب افراد به طرف اسلام و یاد دادن احکام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار ننمود و برای سبط نظام اسلامی دارایی خود را با خدا تقسیم کرد و در راه خدا بخشید و با پای پیاده به حج می رفت.
صادقی تبیین کرد: سبط نبی اکرم امام حسن مجتبی از نظر شخصیتی به پیامبر اکرم شباهت زیادی داشته است که یک موردش عبادت و راز و نیاز بی نظیر او با معبود یکتا بود که امام صادق به نقل از پدرانش درباره ی تاثیر عبادی امام حسن می فرماید: حسن ابن علی ابن ابی طالب عابدترین، زاهدترین و برترین بنده بود.
وی در پایان مطرح کرد: پس لازم است که در این دنیای پر از فریب و گناه دست به دامن آن مولای بزرگوار شویم و برای اینکه گرفتار وسوسه های شیطانی نشویم با عبادت خداوند و سر به سجده به درگاه الهی در این ماه با عظمت بنده خوبی برای خدای متعال باشیم.
7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها