خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان در نشست مشترک راهکارهای همکاری فی مابین برای استفاده از ظرفیت مساجد و مراکز مذهبی بررسی کرده و بر ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری تأکید کردند.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۱۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین لازمه فقرزدایی را اقدام اساسی برای محرومیت زدایی از طریق توانمندسازی دانست و بیان کرد: امروز در کنار کار و تلاش برای سازندگی و ارتقای زندگی، باید فضای کار و فرهنگ کار و تلاش را در جامعه گسترش دهیم.
وی ادامه داد: برای کاهش محرومیت و فقر در جامعه باید به سمت ایجاد درآمد برای خانواده‌ها رفت و این مهم بدون کار و تلاش محقق نمی‌شود از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) موضوع توانمندسازی و اشتغال زایی مددجویان را به طور جدی دنبال می‌کند چراکه خانواده‌ای که استقلال معیشتی نداشته باشد، قادر به رهایی از فقر نخواهد بود از این رو راهکار اصلی محرومیت زدایی؛ اشتغال است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: در این راستا مددجویانی که دارای توانمندی و مهارت خاصی باشند با انجام مشاوره شغلی از تسهیلات اشتغال بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: کمیته امداد استان قزوین طی سال 96 بالغ بر چهار هزار و 250 شغل ایجاد کرد که براساس راستی آزمایی صورت گرفته بیش از 80 درصد این مشاغل پایدار بوده و به نتیجه رسیده است.
مؤمنی توجه به فرهنگ کار را مهم دانست و اظهارکرد: امروز به واسطه برخی عوامل، تصور درستی نسبت به کار و تلاش در جامعه وجود ندارد و ارزش کار به خوبی نهادینه نشده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمیته امداد آماده است تا از ظرفیت‌های مختلف برای خدمت به محرومان استفاده کند و یکی از دستگاه‌هایی که برای فرهنگ سازی و ارائه خدمات فرهنگی می‌تواند در کنار این نهاد به مددجویان خدمت ارائه کند، سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی اعلام کرد: برای تحقق این همکاری‌ها تفاهم نامه همکاری امضاء خواهد شد تا بتوانیم از فرصت‌های زمانی مختلف و همکاری روحانیون برای خدمت به محرومان و جذب حامیان بیشتر بهره مند شویم.
در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده است و امیدواریم با تلاش خود بتوانیم در عرصه خدمت به محرومان گام‌های موثری برداریم.
حجت الاسلام علی نعمت الهی یادآورشد: انفاق و نیکوکاری در جامعه ما جاری و ساری است ولی باید این امر مهم با فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان، نهادینه شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها