مالباختگان پروژه مسکونی ۸ میلیاردی آریانا در اعتراض به بلاتکلیفی ۷ساله، مقابل دادسرای شهر ری تجمع کردند.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۸۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری ، تعدادی از مالباختگان پروژه مسکونی آریانا شهرری در اعتراض به بلاتکلیفی 7 ساله خود مقابل دادسرای این منطقه تجمع کردند. این مالباختگان تیر و فروردین سال گذشته نیز مقابل ساختمان فرمانداری شهر ری چادر زده بودند.

یکی از مالباختگان این پروژه در این‌باره گفت:‌ صبح دیروز تعدادی کثیری از مالباختگان پروژه آریانا مقابل دادسرای شهرری تجمع کرده و خواستار رسیدگی به بلاتکلیفی 7 ساله خود شدند.

وی با بیان این‌که این تجمع تا حدود ساعت 12 ادامه داشت، تصریح کرد:‌ تجمع کنندگان پلاکارد و بنرهایی با مضمون "دادستان محترم حمایت حمایت"، " دادستان محترم توجه توجه"، " دادستان محترم عدالت عدالت" و... همراه داشتند.

وی با اشاره به برخورد نه چندان مناسب ماموران دادسرا با تجمع کنندگان، افزود‌: البته در ادامه در نهایت چند تن از نمایندگان مالباختگان برای صحبت با دادستان وارد ساختمان دادسرای شهر ری شدند.

وی با اشاره به مذاکره یک و نیم ساعته نمایندگان با دادستان، یادآور شد: تجمع ساعت حدود 12 بدون نتیجه مشخصی به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، سازنده پروژه مجتمع مسکونی "آریانا" واقع در شهرری 7سال پیش 8میلیارد تومان از 190 بی‌خانمان پول گرفت تا طی 2 سال مسکن (سال 92) آنها را تحویل دهد. طی سال‌های اخیر بدعهدی سازنده باعث بروز مشکلات متعددی برای مالباختگان شده و یکی از آنها چندی پیش یک خودکشی نافرجام داشت.

این مالباختگان اسفند 95 نیز در نامه‌ای به وزارت دادگستری با شرح حالی از وضعیت و اتفاقاتی که بر آنها رفته، خواستار رسیدگی به موضوع عدم ساخت، تکمیل و تحویل واحدهای مذکور از سوی سازنده شده بودند.خریداران پروژه مسکونی آریانا واقع در ورودی شهر ری فروردین ماه سال گذشته در اعتراض به عدم توجه سازنده این طرح به خواسته‌های آنها مقابل ساختمان فرمانداری شهر ری تجمع کردند.

یکی از خریداران این پروژه دو سال پیش به تسنیم گفته بود: طی سال‌های 90 تا 93 حدود 190 خریدار اقدام به پیش خرید واحدهای پروژه مجتمع مسکونی "آریانا" کردند و قرار بود دو سال پس از امضای قرارداد واحدها تحویل خریداران شود.

وی با یادآوری این‌که پیش‌فروش این واحدها از ابتدای سال 90 آغاز شد، افزود: در سال‌های 91، 92 و 93 نیز فروشنده اقدام به پیش‌فروش این واحدها کرده که از این طریق 7 تا 8 میلیارد تومان را از خریداران دریافت کرد.

این خریدار با بیان این‌که خریداران بسته به نوع واحد بین 30 تا 150 میلیون تومان را به حساب فروشنده (ق.ر) واریز کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به خلف وعده تحویل واحدها، در ابتدا خریداران از طریق مذاکره پیگیر رفع مشکل شدند که این کار بی فایده بود و در نهایت از شخص مورد نظر شکایت‌های متعددی صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که شخص فروشنده ساخت یک مجتمع 10واحدی را در کارنامه خود دارد، گفت: مشخص نیست چرا شکایت خریداران از فروشنده‌ (سازنده) تاکنون بی نتیجه مانده است و هرچه هم پیگیر این موضوع هستیم بی فایده بوده است.

این مالباخته تاکید کرد:‌به دلیل خلف وعده تحویل واحدها، تعدادی از خریداران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و چندی پیش یکی از آنها به دلیل فشارهای زیاد روحی قصد پرت کردن خود را از ساختمان نیمه کاره این مجتمع داشت که خوشبختانه با دخالت نیروی انتظامی این خودکشی نافرجام ماند.

وی خواستار رسیدگی و توجه مراجع قضایی به این موضوع شد و گفت:‌ حدود 190 نفر از اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه داروندار خود را برای یک سرپناه فروخته‌اند اما به دلیل بی کفایتی سازنده دچار زیان‌های روحی، روانی و مالی فراوانی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات