محمد دهقانی، گفت: بی‌سوادی یک آفت اجتماعی است و همه باید بسته به شرایط خود از یک سواد نسبی برخوردار باشند.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۴۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسج از استان چهارمحال و بختیاری، محمد دهقانی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سامان با بیان اینکه کسب سواد موجب افزایش توانایی و آمادگی برای مشارکت در سرنوشت خویش و پیشرفت و توسعه جامعه است، افزود: بی‌سوادی یک آفت اجتماعی است و همه باید بسته به شرایط خود از یک سواد نسبی برخوردار باشند و ترغیب و بازگرداندن افراد بازمانده از تحصیل به سوادآموزی، مهمترین اقدام برای ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه بشمار می‌رود.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های ریشه کنی بی‌سوادی آموزش وپرورش این شهرستان در راستای فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام در جهت اجرایی کردن ریشه کنی کامل بی‌سوادی با طرح‌هایی در دست اجرا می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان ضمن ابراز امیدواری از تلاش‌های صورت گرفته سواد آموزی گفت: سوادآموزی شهرستان سامان در مسیر پیشرفت مطلوبی قرار دارد و یک قدم دیگر تا ریشه کنی کامل بی‌سوادی در این شهرستان باقی مانده است که آن هم با همت و مساعدت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این شهرستان به رشد صد درصدی دست خواهد یافت.

در ادامه این نشست، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از تغییرات مطلوب طرح ریشه کنی بی‌سوادی در شهرستان سامان، افزود: 50 درصد طرح بن بی‌سوادی در استان اجرایی شده است و بیسوادان 10 تا 49 سال در این طرح شناسایی خواهند شد.

مرتضی ارشادی تصریح کرد: در این طرح، فرد متعهد می‌شود یک پشتیبان را معرفی کرده و چنانچه فرد پشتیبان موفق به کسب سواد شود در ازای قبولی، مبلغ 11 میلیون ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

وی پیرامون تغییراتی از حدود 6 تا 50 درصدی رشد قیمتی این طرح، اظهار داشت: معلولین آموزش‌پذیر نیز می‌توانند به شرط داشتن کد شناسه در بانک معلولین، بعد از گذراندن آموزش سواد، مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان پاداش دریافت کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کلیه مطالبات سال گذشته پرداخت شده است و برنامه سالجاری نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هیچ گونه معوقه‌ای در پرداخت این نوع پاداش‌ها نداشته باشیم.

ارسال نظرات