خبرهای داغ:

برگزاری دومین دوره جشنواره شعر رمضان در آذربایجان غربی

سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه از برگزاری دومین دوره جشنواره شعر رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۰۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، احمد اسدی با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار کرد: سال گذشته در نخستین دوره جشنواره شعر رمضان تعداد ۲۶۰ اثر در دو بخش آزاد و رمضان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: استقبال بسیار خوبی از نخستین دوره این جشنواره شده بود به نحوی که ۸۰ نفر از شعرای استان در جشنواره شعر رمضان شرکت کرده بودند.

اسدی با بیان اینکه سال گذشته از ۹ استان نیز در جشنواره شرکت نموده بودند، خاطرنشان کرد: استانهای کردستان، مازندران، همدان، زنجان، اردبیل، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی آثاری به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر رمضان ارسال نموده بودند که در بخش رمضان هنرمندانی از کرج، ارومیه و میاندوآب و در بخش آزاد نیز هنرمندانی از شهرهای تهران، ارومیه و نقده به ترتیب رتبه های نخست تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته جشنواره به صورت شهرستانی برگزار می شود اما در صورت ارسال از سایر شهرستانها و استانها حتما مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه در خصوص اهداف برگزاری جشنواره شعر رمضان اظهار کرد: اهداف این جشنواره عبارت است از تولید آثاری در خصوص اشعار رمضانی با توجه به کمبود شعر در این باره، کمک به کیفی سازی اشعار مربوط به رمضان، شناخت هنرمندان مختلف فعال در این عرصه و همچنین کشف استعدادهای نو و جوان و کمک به شکوفایی آنها با حمایت و معرفی ایشان به جامعه ادبی و هنری و کمک به تولید محتوا در خصوص مسائل مذهبی می باشد.

وی بیان کرد: امسال جشنواره در دو بخش رمضان و آزاد برگزار شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ خردادماه است و اختتامیه نیز ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: اشعار مربوط به بخش رمضان مختص رمضان بوده اما در بخش آزاد اشعاری با تمامی موضوعات پذیرفته می شود.

ارسال نظرات