فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه:

عدم توجه مسوولان به ظرفیت‌های دریایی از علل عقب‌ماندگی استان‌های ساحلی است

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت:یکی از دلایل عقب‌ماندگی در استان‌های ساحلی، عدم علاقه و توجه مسوولان به ظرفیت‌های دریایی و سواحل به عنوان دکترین ملی بوده است که در این راستا نیازمند تعامل و همکاری مدیران استانی و شهرستانی هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۸۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، منصور روانکار صبح امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه دریایی انصار‌الحسین(ع) منطقه چهارم ندسا با بیان این که اقتدار یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که حق مطلب در مورد آن ادا نشده است، اظهار داشت: قدرت ملی، نظامی و دریایی همه از مؤلفه‌ها و زیرمجموعه های اقتدار و عزت ملی هستند و ایران اسلامی جایگاه اقتدار را بدرستی لمس کرده است.

وی افزود: امروز کشورهایی که از قدرت دریایی بالایی برخوردارند بر جهان حکومت می‌کنند که آمریکایی‌ها به اهمیت جایگاه قدرت دریایی پی برده‌اند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: آمایش‌های سرزمینی یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت ملی است که متأسفانه به ویژه در حوزه بنادر، سواحل و شهرهای ساحلی در گذشته غفلت‌هایی داشته‌ایم .

وی گفت: تنها شخصیتی که همواره در کلام و بیاناتش اقتدار به معنی واقعی وجود دارد رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای است که با تدابیر حکیمانه ایشان، نفوذ در عمق اقیانوس‌ها و حضور در خلیج فارس  و سواحل  هم‌زمان  در اولویت قرار دارد که ارتش و سپاه  این مأموریت ها را دنبال می‌کنند.

روانکار افزود: یکی از دلایل عقب‌ماندگی در استان‌های ساحلی، عدم علاقه و توجه مسوولان به ظرفیت‌های دریایی و سواحل به عنوان دکترین ملی بوده است که در این راستا نیازمند تعامل و همکاری مدیران استانی و شهرستانی هستیم.

این مقام مسوول با بیان این که 70 درصد قدرت دریایی غیر نظامیی است ، تصریح کرد: قدرت دریایی فقط نیروهای نظامی نیستند بلکه مجموعه‌ای از منابع واقع در بستر و زیر دریا ، قدرت تجارت دریایی و کشتیرانی بین‌المللی و برقراری خطوط مواصلاتی و کنترل و تأمین آن است.

وی  بیان کرد: سپاه از بدو استقرار در بحث توجه و توسعه جزایر و کمک به دولت‌های مختلف کارهای بزرگی انجام داده که نمود این خدمات را در عسلویه می‌بینیم.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران  اظهار داشت: سپاه یک نیروی نظامی، سیاسی، عقیدتی، انقلابی، فرهنگی و امنیتی است و حتما باید از این ظرفیت‌ها برای مردم و کمک به دولت استفاده شود که خوشبختانه این گونه است.

روانکار با تأکید بر این که سپاه خود را خدمتگزار مردم می‌داند، اضافه کرد: در سطح منطقه چهارم ثارالل،ه مهمترین پروژه راه اندازی بیمارستان 36 تختخوابی در چاه مبارک است و همین رویه را در شهرستان دیر و پارسیان خواهیم داشت.

وی گفت: منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران وظیفه حفظ و حراست از تأسیسات نفت و گاز جمهوری اسلامی و چاه های نفت  بوشهر و هرمزگان را بر عهده دارد.

فرمانده منطقه چهارم ندسا با اشاره به استقرار مهمترین پایگاه‌های آمریکا در کشور بحرین تأکید کرد: ما در حساس‌ترین منطقه دریایی قرار گرفته‌ایم و امروز این نیرو قوی‌ترین رده سپاه و جایگاه آن متناسب با مأموریت‌هایش ارتقاء یافته است.

در این آیین بهرام امیرنژاد به عنوان فرمانده جدید پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه معرفی و از خدمات 31 ساله مجید فولادی تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات