سخنگوی شرکت لهستانی کیچ گفت این شرکت از ایران نه پلی اولفین وارد می‌کند و نه تحویل می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۷۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سخنگوی شرکت لهستانی کیچ گفت این شرکت موضوع ادامه واردات پلی اولفین از ایران یا توقف آن را زمانی‌که یک فرصت تجاری دیگر ایجاد شود، بررسی خواهد کرد.

بخش بازرگانی شرکت لهستانی کیچ سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که از ایران پلی اولفین برای فروش در بازارهای اروپا وارد می‌کند.

با این حال، میروسلاو کوکف سخنگوی این شرکت گفت وضعیت کنونی این است که این شرکت از ایران نه پلی اولفین وارد می‌کند و نه تحویل می‌گیرد.

وی افزود: «زمانی‌که تحریم‌ها اجرایی شوند، ما بر اساس قوانین بین‌المللی الزام‌آور به ویژه قوانین مربوط به همکاری با ایران پیش خواهیم رفت.»

بر اساس مهلتی که در 2 تا 5 ماه آینده از سوی دولت آمریکا تعیین می‌شود، هر شرکت خارجی که هنوز با ایران تجارت می‌کند، با تحریم های ثانویه مواجه خواهد شد.

بر اساس قرارداد شرکت کیچ با ایران، این شرکت از سه شرکت پتروشیمی جم، پلی پروپیلین جم و پتروشیمی خلیج فارس، پلی اتیلن و پلی پروپیلن وارد می کند.

این در حالی است که ژاکک ژاپوتویژ وزیر خارجه لهستان گفته است ورشو با هرگونه اقدام که باعث تضعیف تحریم های آمریکا شود مخالف است.

پیش از این نخست وزیر لهستان نیز آشکارا گفته بود که ورشو تلاش میکند برای منافع آمریکا در میان اعضای اتحادیه اروپا میانجیگری کند. 

ارسال نظرات