خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان

ارائه ۴مقاله درابتدا سال ۹۷ در رابطه با کاربرد پلاسما در صنعت هوا و فضا / آمادگی هر گونه همکاری با دانشگاه های استان لرستان

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان گفت: درابتدا سال ۹۷ در رابطه با کاربرد پلاسما در صنعت هوا و فضا چهارمقاله توسط سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان ارائه‌شده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۱۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
ارائه ۴مقاله درابتدا سال ۹۷ در رابطه با کاربرد پلاسما در صنعت هوا و فضا / آمادگی هر گونه همکاری با دانشگاه های استان لرستان 

 به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از لرستان، مهدی رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان در جلسه معارفه مرکز حمایت از تحقیقات پلاسما لیزر با اعضای هیات علمی در دانشگاه لرستان اظهار داشت: پیشرفت دانشگاه لرستان در همه ابعاد یقیناً پیشرفت همه است و مأمن امنی برای ما می‌شود.

 وی بابیان اینکه دانشگاه لرستان به‌عنوان دانشگاه مادر است گفت: در راستای تحقیقات علمی و پژوهشی  تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه لرستان منعقد شده است و به دنبال پیاده‌سازی بندهای این تفاهم‌نامه هستیم.

رحیمی عنوان کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان از دو قسمت عمده‌ای تشکیل‌شده است که یکی ارائه خدمات علمی پژوهشی به اعضای جوان لرستان است، و این خدمات در قالب مرکز حمایت و هدایت از مبتکرین و مخترعین، مرکز رشد و حمایت از تحقیقات تجربی؛ خانه نخبگان، پایگاه‌های علمی و مرکز افکار سنجی می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: مرکز افکار سنجی ذیل پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج استان است.

وی گفت: برای اقشار بسیج  متخصص ازجمله بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی ، اساتید و کارمندان ، کارگران ، مهندسین و غیره  برنامه‌هایی در سطح استان  تعریف و تأمین اعتبار می‌شود که مجری  بسیج اقشار و نظارت بر حسن انجام کار فعالیت‌ها بر عهده این معاونت می باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه در استان لرستان 4 مرکز رشد فناوری ایجادشده است افزود: مرکز رشد ایجادشده در استان لرستان  شامل  فناوری‌های پیشرفته قدر، گیاهان دارویی و کشاورزی فجر در خرم‌آباد،  مرکز رشد فنی مهندسی در شهرستان کوهدشت، و فناوری اطلاعات در بروجرد می‌باشد که ازلحاظ مکانی مرکز رشد شهرستان بروجرد بسیار مناسب است و ازلحاظ علمی بودن بیشتر مرکز رشد قدراست که همه پای دانشگاه های مطرح کشور در استان لرستان در حال انجام پروژه ها با تکنولوژی بالا است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان بابیان اینکه در مرکز حمایت، این امر میسر است که کسر خدمت سربازی تا سقف 18 ماه برای افرادی که قصد دارند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند تعلق گیرد خاطرشان کرد: حتی در حین تحصیل در دانشگاه  امکان کسر خدمت سربازی فراهم شده است منوط بر اینکه روی پروژه تحقیقاتی که دارای فناوری باشد فعالیت نمایند.

 وی با تأکید بر اینکه در مرکز حمایت، اختراعات را تا سقف 3 میلیون تومان کمک بلاعوض خواهیم کرد و هسته‌های پروژه‌های همکار را تشکیل داده‌ایم بیان کرد: با شرکت‌های مادر تخصصی هلدینگ علم و فناوری کشور تفاهم‌نامه و قراردادی انعقاد شده است که هسته‌های فعال در استان شناسایی و برای حمایت معرفی می شوند.

رحیمی خاطرنشان کرد: مراکز حمایت از تحقیقات تجربی استان لرستان ازجمله  پلاسما لیزر، گیاهان دارویی ،گردشگری، خانه نخبگان پتانسیلی‌های بسیار خوبی  است که در استان لرستان وجودارد.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان در رابطه با پایگاه‌های علمی پژوهشی اظهار داشت: در هر شهرستان 2پایگاه بسیج انتخاب‌شده است که صرفاً به دنبال کارهای علمی و پژوهشی باشند ازجمله فعالیت های آنها  برگزاری کلاس‌های تقویتی، آموزشی و جشنواره‌ها اختراعات و همایش ایده‌ها را بتوانند این پایگاه‌های علمی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه برش آهن ربا ازجمله پروژه‌های بوده است که موردحمایت مرکز رشد بود است افزود: برخی اختراعات در این مرکز به مرحله تجاری سازه رسیده‌اند و برخی قبل از تجاری‌سازی  متوقف‌شده‌اند.  رحیمی با تأکید بر اینکه در مرکز چهارگانه رشد سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری  استان لرستان  طرحی برای مرکز رشد ارسال می‌شود و مورد داوری قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: اگر موردقبول واقع شود در مرکز رشد استقرار پیدا می‌کند وتاسقف5 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض به آن طرح اختصاص پیدا می‌کند که آزمایشگاه، مشاوره، کارگاه به‌صورت رایگان نیز در اختیار فرد قرار داده می‌شود تا بتوانند محصول خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان بابیان اینکه در سال 94 حدود 35 طرح در سال 95 حدود 84طرح از مخترعان استان لرستان موردحمایت قرارگرفته است  گفت: در سال 96کمبود اعتبارکه داشته‌ایم حدود 55 طرح موردحمایت قرارگرفته‌اند علت افت در سال 96 واگذاری اعتبارات به میزان 28 درصد بوده است و کمترین اعتبارات را در کل این سال‌ها در سال 96 داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال 96 موفق به ساخت دیدبان پلیمری شده‌ایم که ازیک تکنولوژی با فناوری پیشرفته بهره می‌برد و درواقع ستونی از هوا  به ارتفاع 20m الی 60mو قطر 5/0 m توانسته‌ایم از زمین بلند کنیم وبا استفاده از یک درصد گاز ناشناخته این مهم محقق نشده است.

رحیمی اظهار داشت: مخابرات ما زمینی است و اگر این آنتن‌ها بمباران شوند ارتباط مخابراتی قطع خواهد شد و اگر بخواهیم همان را برپا کنیم حدود یک ماه به طول می‌انجامد ولی این ارتفاع پلیمری که  حدود 20 دقیقه می‌تواند برپا شود و تا وزن kg 10 طراحی‌شده است و برای پدافند غیرعامل یک تکنیک و روش منحصربه‌فردی است.

وی افزود: در جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری سال 95 اختراع لرستان "بالانس سه‌بعدی لیزری " از بین  3 هزار اختراع مقام اول را کسب کرده است.

 مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان لرستان با اشاره به اینکه  پیشنهاد قرارگاه جهاد علمی برای با  استاندار ارائه‌شده است گفت: درابتدا سال 97 در رابطه با کاربرد پلاسما در صنعت هوا و فضا چهارمقاله  توسط سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان ارائه‌شده است.  

وی با تأکید بر لزوم ارتباط بین محققان دانشگاه لرستان با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان در زمینه‌های تحقیقاتی به‌ویژه حوزه‌ی پلاسما و لیزر خاطرنشان کرد: پلاسما لیزر به‌صورت ملی تعریف‌شده است و برای دو منظور استفاده می‌شود یکی کنترل در میدان مغناطیسی و اینکه خود باعث تخریب می‌شود و یک‌راه  این است که به مسیر مشخص‌شده هدایت شود.

 در پایان ضمن حمایت از کلیه ایده ها و طراح های دانشجویان تسهیلات تکمیلی در قالب خدمات کسر خدمت سربازی ، مراکز رشد ، مراکز حمایت از تحقیقات تجربی اعلام نمودند سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان آماده هر گونه همکاری بدون چشم داشت با دانشگاههای استان می باشد.

ارسال نظرات