خبرهای داغ:
رئيس مركز رشد شرق گلستان و سرپرست مركز رشد جامع پارك علم و فناوری گلستان گفت: نظارت بر روند رشد واحدها و فعاليت‌هاي واحدهاي فناوري در تحقق ايده‌محوري آنها در شرق گلستان افزایش می یابد .
کد خبر: ۹۰۲۲۱۸۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
واحدهای فناوری شرق گلستان ایده محور شوند 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان گلستان ؛ دکتر مهدی عمرانی در گفت و گو با سرویس خبری بسیج علمی اظهار کرد : همایشی با هدف آشنايي با حمايت‌هاي مركز رشد شرق گلستان جهت ايجاد كسب و كارهاي دانش‌بنيان در گنبد كاووس برگزار شد .

عمرانی افزود : اين همايش يك‌روزه در دانشكده فني خواهران كوثر در شهرستان گنبدكاووس و با حضور رئيس، اساتيد و دانشجويان اين دانشكده برگزار گرديد.

وی ضمن تشریح مهمترین فعالیتهای مرکز رشد شرق گلستان تصریح کرد : تلاش براي فراهم آوردن حمايت‌هاي قانوني جهت تسريع رشد واحدهاي مستقر در مركز رشد، ارائه مشاوره‌هاي مورد نياز واحدها در راستاي تبديل ايده‌هاي نو به محصولات قابل تجاري شده و تجاري‌سازي آنها در دستور کار ما قرار دارد .

سرپرست مركز رشد جامع پارك علم و فناوری گلستان ادامه داد :  نظارت بر روند رشد واحدها و تحليل مستمر دستاوردها با هدف افزايش كارايي مركز رشد و نظارت بر فعاليت‌هاي واحدهاي فناوري در تحقق ايده‌محوري آنها، نیز از ‌مهم‌ترين وظايف مراكز رشد مي‌باشد.

عمراني تاکید کرد : بسترسازي جهت تجاري‌كردن دستاوردهاي تحقيقاتي و ايجاد زمينه كارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق جوان را مهم‌ترين اهداف مركز رشد شرق گلستان می باشد .

رئيس مركز رشد شرق گلستان با اشاره به شعار سال اضافه کرد : بسترسازي به‌منظور ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب جهت جذب كارآفرينان‌و دانش‌آموختگان دانشگاهي در زمينه‌هاي فناوري و توليد و توسعه محصولات و فرآيندهاي فناوري قابل عرضه به بازار از ديگر اهداف مراكز رشد مي‌باشد.

عمرانی یادآور شد : اقتصاد دانش بنیان اساس اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که نگاه ما در اقتصاد به توانمندی‌های درون و تولیدات داخلی باشد, اقتصاد کشور از تحریم‌ها مصون خواهد ماند.

 عمرانی یادآور شد: در شرق گلستان 4 شرکت دانش‌بنیان واقع است.

سرپرست مركز رشد جامع پارك علم و فناوری گلستان افزود : شرکت‌ها یا افراد حقیقی دارای صاحب طرح, در مرحله مقدماتی مبلغ 60 میلیون ریال, و در مرحله بعدی مبلغ 300 میلیون ریال از تسهیلات مرکز رشد و پارک علم و فناوری بهره‌مند شوند.

 وی گفت :  بعد از دریافت مجوز این افراد می توانند از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به نوع طرح تا سقف 3 میلیارد ریال با کارمزد 4 درصد تسهیلات دریافت کنند.

ارسال نظرات