خبرهای داغ:
استاندار مرکزی

لزوم برطرف سازی حلقه‌های مفقوده موجود در مسیر ابتکارات و اختراعات

استاندار مرکزی گفت: باید تمام تلاش خود را در راستای برطرف کردن حلقه‌های مفقوده موجود که در مسیر ابتکارات و اختراعات استان قرار دارد را به‌کار گیریم.  
کد خبر: ۹۰۲۲۱۶۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
لزوم برطرف سازی حلقه‌های مفقوده موجود در مسیر ابتکارات و اختراعات 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده در هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان مرکزی که در دانشگاه اراک برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی شاهد ابتکارات و اختراعات علمی مورد نیاز صنعت استان و البته کشور هستیم، همچنین استان مرکزی می‌تواند منشا صدور علم و فناوری باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی امروز در زمینه تولید علم به درجه‌ای رسیده که می‌تواند به کشور کمک کند باید حلقه‌های مفقوده موجود در زمینه اختراعات و ابتکارات برطرف شود زیرا زمانی که دانشجو و مخترع ما محصولی را اختراع می‌کند که نیاز استان است و به آن وابسته هستیم، مشکلاتی که در زمینه تولید آن وجود دارد سبب می‌شود تا ما در بحث تولید علم و فناوری درجا بزنیم بنابراین مخترع باید از زمان ثبت و تصویب طرح خود تا زمان تولید آن مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: منظور از حلقه مفقوده این است که زمانی که مخترع محصولی را تولید می‌کند جایی وجود ندارد که آن را به دستگاه‌های خواستار و مرتبط با محصول وصل کند، البته ما در این مسیر سیکل بسته‌ای را دنبال می‌کنیم که همه کشور مبتلا به آن هستند.

آقازاده خاطرنشان کرد: باتوجه به قابلیت‌های موجود، استان مرکزی می‌تواند حلقه مفقوده موجود در این مسیر را برطرف کرده و اتصالی بین تولید، مصرف، عرضه و تقاضا ایجاد کند که اگر این امر محقق شود میتوانیم به عنوان پایلوت برای کشور باشیم.

وی بیان کرد: در این راستا باید کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود تا بتوانیم برای برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه علم و فناوری راهکارهای مناسبی را ارائه دهیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: البته برای این مهم اعتباراتی در نظر گرفته شده و موجود است و با بخش خصوصی که نیازمند طرح‌های تولیدی هستند هم می‌توان صحبت و همکاری کرد، بنابراین باید به این نکته توجه ویژه داشت که با همکاری بین دستگاهی و گروهی می‌توان شرایط بهتری را برای مختراعان و مبتکران در زمینه تولید علم و فناوری ایجاد کرد.

آقازاده با اشاره به تاثیر جنگ تحمیلی در تولید علم فناوری کشور گفت: امام خمینی(ره) در اواسط جنگ تحمیلی فرمود جنگ برای ما نعمت است که این سخن برای درک همه افراد صریح و ساده نبود و تا بعد از جنگ مردم متوجه مفهوم آن نشدند، اما منظور از این کلام آن بود که شاید جنگ برای هر ملتی ضرر و زیان داشته باشد اما جنگ تحمیلی در آن زمان سبب شد تا ایران در زمینه علمی به درجه بالایی رسیده و خودکفایی را برای ملت به ارمغان آورد.

وی عنوان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی ما شاهد سیر تحول در تولیدات کشور در زمینه‌های مختلف بودیم و در واقع می‌توان گفت که جنگ سبب شد تا ما به یک فناوری گسترده علمی برسیم که امروز همه جهان معترف به آن است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران اسلامی پس جنگ تحمیلی در دولت سازندگی، اصلاحات غیره و تا به امروز که در دولت تدبیر و امید قرار داریم تبدیل به یکی از کانون‌های تولید علم و فناوری در جهان شده است.

آقازاده بیان کرد: امروز کشور ما در بسیاری از رشته‌های دنیا نسبت به کشورهای اروپایی برتری دارد و این مهم افتخاری برای ملت ایران است که با همت جوانان این مرز و بوم کسب شده است.

ارسال نظرات