جمال شورجه در نشست نقد و بررسی "وعده ديدار":

یک بخش جدی سینمای ما باید متوجه قرآن باشد

فیلم سینمایی "وعده ديدار" و جلسه نقد و بررسی آن با حضور جمال شورجه، كارگردان اثر، ساعت 21 امشب، دوشنبه 7 خرداد با حضور اصحاب رسانه در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برپا شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۶۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلسله نشست های "نور در آبگینه" که به اکران 10 فیلم سینمایی با محتوای قرآن عترت و همچنین برگزاری نشست نقد و بررسی این آثار می پردازد، در چهارمين شب برگزاری، امشب به اکران فیلم سینمایی "وعده ديدار" به کارگردانی جمال شورجه اختصاص داشت.

این فیلم امشب از ساعت 21 در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اکران و نشست نقد و بررسی سینمای دینی با محوریت فیلم "وعده ديدار" از ساعت 22:15 با حضور جال شورجه، كارگردان اين اثر و علی فاتحی مدیر برگزاری این مجموعه نشست ها برپا شد.

جمال شورجه کارگردان اثر در حاشیه اکران فیلمش در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم اظهار داشت: هم اکنون در سینمای کشور دارای یک حلقه مفقوده هستیم که آن خالی بودن جایگاه مباحث قرآنی، عترت و ائمه معصومین (ع) است.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: دولت باید نگاه ویژه ای به سوژه های قرآنی داشته باشد و این مسئله فقط برای ایام و فصل خاصی نباشد و باید همیشه مد نظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: یک بخش جدی از سینمای ما باید متوجه قرآن باشد؛ مفاهیم آیات الهی استخراج و به دنبال آن سوژه های قرانی مورد توجه قرار گیرد اما این اهتمام به آن شکل که باید نیست.

پس از اکران فیلم، نشست نقد و بررسی آن با حضور کارگردان، برخی از عوامل سازنده فیلم و جمعی از علاقه مندان به فرهنگ و هنر برگزار شد.

 

*خلاصه داستان :استاد ابراهيم مهدوي هنرمند و نقاش پرده هاي مذهبي است. او كه جانباز شيميايي جنگ است، با بد شدن حالش براي معالجه و شركت در نمايشگاهي كه در لندن برگزار مي شود، به اين شهر سفر مي كند. از آن طرف هم عاموس كه با صهيونيست ها سر و كار دارد، به خاطر بدهي فراوانش مدام مورد تهديد واقع مي شود. عاموس كه به كارهاي هنري هم علاقه مند است در صدد است تا تكميل و فروش يك پرده مذهبي بدهي هايش را بپردازد. او كه متوجه شده ابراهيم به انگلستان آمده، محل اقامت او را زير نظر مي گيرد. عاموس براي رسيدن به مقاصدش ابراهيم مهدوي را مي ربايد و سربسته به او مي فهماند كه شرط آزادي او تكميل اين پرده مذهبي است؛ پرده اي كه در واقع پدر مهدوي نقاش آن بوده و نيمه كاره مانده است. مهدوي هم سماجت مي كند كه هيچ وقت اين كار را نمي كند و عاموس با گروگان گرفتن نرگس، همسر مهدوي، او را وادار به انجام خواسته اش مي كند. از طرفي حجتي هم در پي اين پرونده است به عاموس شك مي كند و با محاصره خانه او و بازرسي از آن جا متوجه حضور مهدوي و همسرش مي شود و مهدوي را كه دچار حمله شده، نجات مي دهد.

ارسال نظرات