کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع کارکنان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارسان گفت: ماه رمضان بهترین ماه های سال به شمار می رود.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۵۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان با حضور در جمع کارکنان و مددجویان کمیته امداد شهرستان فارسان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد باسعادت امام مجتبی علیه السلام در نیمه ماه رمضان، گفت: این ماه اهمیت خاصی نسبت به دیگر ماه‌های سال دارد و تنها ماهی است که نام آن در قرآن کریم آمده است و ماه مبارک رمضان بهترین ماه های سال به شمار می رود.

حجت الاسلام سید محمدرضا علوی افزود: حضرت علی (علیه السلام ) در خطبه خود در اولین روز از ماه مبارک رمضان فرمودند:‌"‌ای مردم، این ماه، ماهی است که خداوند بر ماه‌های دیگر برتری داده است همچون برتری ما خاندان اهل بیت (علیهم السلام) بر دیگر مردم و ماهی است که در‌های آسمان و در‌های رحمت در آن گشوده شده و در‌های دوزخ در آن بسته می‌شوند. این ماه شما همچون ماه‌های دیگر نیست، روزهایش برترین روز‌ها و شب‌هایش برترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعت‌ها است. "

علوی در ادامه عنوان کرد: در خصوص اعمال ماه مبارک رمضان اعمال بسیار زیادی ذکر شده است؛ اما از مهمترین آنها باید گفت ابتدا روزه که بر همه مسلمین واجب است و وسیله ای است جهت تربیت روح و روان و همچنین آمرزش گناهان انسان، البته باید توجه داشت که روزه مختص شکم نیست.

وی تصریح کرد: انسان روزه دار باید زبان خود را از گناه و غیبت، چشم و گوش خود را از حرام و شهوت و...، نگه دارد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) می‌فرمایند: «روزه سپری در برابر آتش است. روزه بگیرید تا تندرست شوید. برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن‌ها روزه‌داری است».

علوی اضافه کردک دومین کار در ماه مبارک رمضان قرائت قرآن است. در احادیث آمده است که ماه رمضان بهار قرآن است. امام صادق (علیه السلام ) می‌فرمایند: «با قرآن به استقبال قرآن بروید. ضمن اینکه ثواب قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر» .

ارسال نظرات