حجت الاسلام عباس رضی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان، گفت: اولین گام در جهت تحقق ارتقای معنویت، خود شناسی است.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۴۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس رضی در گرد همایی تبیین فرهنگ نهادی با موضوع ارتقای معرفت و بصیرت در بین کارکنان سپاه ، که در محل حسینیه ثار الله ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان برگزار شد به تشریح راهکارهای اثرگذاری و ارتقای معنویت در بین کارکنان و خانواده های آنان، پرداخت.

وی گفت : راهکارهای اجرایی و اثر گذاری و ارتقای معنویت، بصیرت دینی، تقویت روحیه جهادی و انقلابی و ولایت محوری در بین فرماندهان و مدیران و آحاد کارکنان و خانواده محترم ایشان و بسیجیان را می توان در قالب مختلف بیان کرد.

حجت الاسلام رضی اضافه کرد: ابتدا باید آسیب شناسی کنیم و ببینیم علت های ضعف معنوی چیست و بعد راهکار های آن را پیدا کرده و ابلاغ کنیم.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: اگر روحیه پذیرش امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد کارکنان جا بیفتد خود به خود معنویت و بصیرت دینی نیز در بین کارکنان افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به نقش اقتصاد در روحیه معنوی، شناساندن اهداف نظام اسلامی و سازمان در رسیدن به کمال و تبیین منویات و فرمایشات رهبری در خصوص معنویت را از دیگر راهکارهای ارتقای بنیه اعتقادی افراد برشمرد.

حجت الاسلام رضی، تصریح کرد: افزایش ارتباط با مساجد، دیدار با علما و استفاده از رهنمودها و فرمایشات بزرگان دین، استفاده از مقالات و کتب با موضوع معنویت و بصیرت دینی، تداوم بخشی به کلاسهای اثر گذاری معنوی انس با قرآن کریم، ترویج فرهنگ آشنایی با اهل بیت (علیهم السلام)، ترویج و ترغیب فرهنگ کتابخوانی، برگزاری سلسه مباحث معاد و یاد مرگ و تدبر در عالم از عوامل مؤثر در ارتقای معنویت و بصیرت دینی است.

وی گفت:  تمام مواردی که گفته شد، باید استمرار و تکرار داشته باشد تا نتیجه مفید و بهتری داشته به دست آید؛ همانطور که خداوند متعال هم به خاطر غفلت زدایی از بندگان دستور به نماز و ذکر و دعا را در هر روز واجب کرده تا تکرار شود و بندگان دچار غفلت نشوند.

ارسال نظرات