خبرهای داغ:
نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت جهانی منبت ملایر در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۲۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

ثبت جهانی منبت ملایر در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفتمحمد کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به دیدارش با علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مرتبط با صنایع دستی و میراث فرهنگی ملایر و ظرفیت‌ها و مزیت‌های گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای ارتقای سطح حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی از این حوزه‌ها اتخاذ شد.

وی لزوم ثبت جهانی منبت ملایر پس از ثبت ملی آن را ضروری عنوان کرد و افزود: با موافقت آقای مونسان این طرح در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همچنین در این نشست مقرر شد طرح برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت در ملایر توسط این سازمان بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش فعالین و شاغلین حوزه مبل و منبت ملایر توسط سازمان میراث فرهنگی از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اخذ شد.

کاظمی عنوان کرد: با تحقق طرح‌های پیشنهادی و سایر برنامه‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی، بستر رونق اقتصادی مضاعف و ایجاد اشتغال پایدار، متکی بر ظرفیت‌های بومی منطقه ملایر بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات