یکی از اساتید اخلاق حوزه های علمیه قم در کارگاه اخلاقی کارکنان سپاه میانه ولایت را مختص خدا و معصومین(ع) دانست و گفت: ولایت فقیه ولایتش را از امام زمان(عج) می گیرد و زمان غیبت ولی مردم است.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۱۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

   به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمّد حصاری با بیان اینکه مردم در انتخاب و رهبری هیچ نقش و وظیفه ای ندارند و وظیفه خبرگان منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری، صرفا شناسایی فردی است که شایستگی ولایت دارد، اظهار کرد: ولایت مختص خدا و معصومین(ع) است و این ولایت را نمی شود با انجام انتخابات به کسی بخشید بلکه ولایت فقیه ولایتش را از امام زمان(عج) می گیرد.

    وی، امام معصوم(ع) را حجت علما و علما را رهبران و حجت مردم در روی زمین خواند و افزود: مشکلات دینی و اعتقادی مردم توسط علما حل می شود و مشکلات دینی و اعتقادی علما از طریق امام معصوم(ع) و وظیفه مردم، حفاظت و اطاعت از ولی فقیه زمان است.

ولایت فقیه زمان ولایت ولی مردم است

حجت الاسلام حصاری با بیان اینکه بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی تفاوت بسیاری وجود دارد، گفت: بسیاری از مردم با عدم آگاهی نسبت به این موضوع، در فهم وظایف رهبری دچار اشتباه می شوند چراکه در حکومت اسلامی ولی فقیه حاکم مطلق بوده و انتخاب و عزل کلیه کارگزاران حکومتی توسط ایشان انجام می گیرد ولی در جمهوری اسلامی رهبری در عزل و نصب کارگزاران دخالتی نمی کند.

   وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی، مردم کارگزاران را انتخاب کرده و ولی فقیه مشروعیت لازم را به کارگزاران می دهد و عزل کارگزاران نیز پس از تصمیم مردم یا نمایندگان آن ها توسط رهبری انجام می شود.

   این استاد اخلاق تشکیل جمهوری اسلامی را توفیقی به برکت خون شهدا، تلاش و زحمت ملت و نیروهای مسلح عنوان و بیان کرد: مسئولان نظام باید در معیشت خود تفکر داشته و زندگی شان را بر اساس ساده زیستی و اکتفا به ضرورت، پایه ریزی کنند تا علاوه بر الگو شدن بر عامه مردم، مورد حمایت و حبّ مردم قرار گیرند.

    کارگاه اخلاق کارکنان با موضوع تبیین جایگاه و وظایف ولایت فقیه در بین کارکنان سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات