یک مولف میانه ای گفت: بطورکلی، حمایت از تولید کالای ایرانی، مستلزم بکارگیری درست مؤلفه‌ها¬ی اصلی در عرضه (برخوردار بودن ازکمیت وکیفیت مناسب)، تقاضا (آگاهی تمام وکمال از ایمنی کالا) و دارا بودن از یک وحدت رویه متناسب در رقابت با دیگر کالاهای مشابه خارجی است.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۰۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

سید اکبر ساداتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در این راستا، یکی از پیش شرط‌ هایی که چنین فرایندی در جامعه ایران باید تحقق یابد، داشتن باور ذهنی و تعصب خاصی نسبت به هویت ایرانی بودن خودمان است.

   وی ادامه داد: قاچاق کالا و نظیر آن، خرید کالای ایرانی را در داخل و خارج کشور کمتر به سمت و سوی تقاضای داخلی و خارجی سوق داده تا جایی که بازیگران اقتصادی و زیر مجموعه­ ها نتوانند به حرکت خود ادامه دهند.

   ساداتی با بیان اینکه عوارض سوء فرآیند توسعه واردات و خرید کالای خارجی در تمامی جنبه‌ های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است، اظهارداشت: اگر به تمام زوایای محیط اطرافمان نگاه کنیم، متوجه انواع کالاهای لوکس و ضروری می‌شویم که در منازلمان جا خوش کرده‌ اند، درحالی که کالاهای داخلی در انبار مغازه ­ها و کارخانه‌ ها و… خاک می‌خورند و منتظر نگاه ما هستند.

   این مدرس دانشگاه درباره تالیه کتاب خود بیان کرد: کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی، دیدگاه چند سوی و منسجمی به مخاطب در قلمرو عرضه و تقاضای کالای محصولات داخلی در مقایسه با کالاهی خارجی ارائه می دهد.

   ساداتی اضافه کرد: اگر به طور اصولی و به دور از شعار، در جهت حمایت از کالای ایرانی برآئیم، باید به فکر منطقی نمودن هزینه­های تولید در داخل بوده و در تقویت مؤلفه ­های اصلی اقتصاد درون ­زایی در توسعه پایداری گام برداریم.

  وی رقابت پذیر شدن کالای ساخت ایران، را به جذب مشتری ایرانی و شرکای منطقه ای و بین المللی با اهمیت دانست و گفت: به جای استراتژی کاهش عرضه کالای درون­زایی، باید به کیفیت، دوام و جذابیت آن که اصل مهمی است بپردازیم زیرا این امر مهم، جذب مشتری را به همراه خواهد داشت.

   کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی در ۱۳ فصل و ۱۳۸ صفحه توسط نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی استعدادهای برتر رشته منابع خاک – فیزیک و حفاظت خاک دانشگاه آزاد اسلامی میانه تالیف و از سوی مرکز انتشارات توسعه علوم به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات