خبرهای داغ:
داریوش ارجمند:

برای داشتن یک الگوی کامل باید به سراغ امیرمومنان برویم

داریوش ارجمند در قزوین گفت: همه باید با شعور معرفتی به شور برسیم، بدانیم امامان چه کسانی بودند بعد به شور بیاییم، از سر نادانی به شور آمدن سبک مغزی است
کد خبر: ۹۰۲۲۰۶۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، برنامه «نشان محبت» به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، شب گذشته(دوشنبه) با حضور داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون، خیران قزوینی و اقشار مختلف مردم در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.
داریوش ارجمند در این مراسم با بیان اینکه حضورم در جشن‌های گلریزان سراسر کشور به واسطه الطاف نوکری امام علی(ع) است، اظهار کرد: ۲۰ سال گذشته به واسطه بازی در نقش یکی از نوکران این امام همام، تا امروز به لطف مولا در حال آقایی کردن هستم.
وی افزود: خیرین قزوین، شیراز و تبریز مرا دعوت می‌کنند و این مسئولیت بزرگی است که دست و پای مرا در زندگی جمع کرده که مراقب رفتار و عملکرد خود باشم، به گونه ای که باید یک فرد دائم الصیام برای نگاه داشتن حرمت امیرمومنان باشم.
ارجمند اذعان کرد: رشته تحصیلی ابتدایی من تاریخ بود به این رشته علاقه مندم؛ زیرا اگر تاریخ را متوجه نشویم هیچ چیزی را متوجه نخواهیم شد، این تاریخ است که روایت‌ها را به ما می‌رساند و ما هم باید به دیگران برسانیم.
بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) اذعان کرد: جالب است ماه خدا و ماه نزول قرآن و ماه امیرمومنان همزمان است، البته بین قرآن و خدا و امام علی هیچ فاصله ای نیست، همیشه از خودم سوال می‌کردم چرا امام علی(ع) جانشین پیامبر شد؟ چرا علی اینقدر بزرگ است؟
وی ادامه داد: در تاریخ بسیار تحقیق کردم همه آدم‌های بزرگ تاریخی انسان‌های تک ساحتی بودند، هرکس در یکی از رشته‌های روانشناسی، فیزیک، تاریخ، هنر و موسیقی، ریاضی، امور جنگی، طب صاحب تخصص بود.
ارجمند گفت: همه این انسان‌های بزرگ تک ساحتی هستند و در یک رشته بزرگ و دانشمند هستند، اما همه بزرگان جهان سر تعظیم در برابر امیرمومنان فرود آورده اند، برایم بسیار جالب بود که چرا الگوی خلقت و جانشین پیامبر این امام همام است؟ چه ارزش‌هایی داشت؟ همه ما الگوهایی داریم که در زندگی با آنها رشد پیدا می‌کنیم.
وی اذعان کرد: چرا امام علی(ع) به این میزان بزرگ است؟ دنبال الگویی بزرگ بودم اما حضرت موسی، عیسی و پیامبران الگوی من نشدند؛ اما امیرمومنان که بار مسئولیت همه بشریت را پیامبر بر عهده ایشان گذاشت، چه ویژگی‌هایی داشت که به عنوان الگو معرفی شده است؟
این بازیگر سینما و تلویزیون ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند من شهر علم هستم و علی(ع) درب این شهر است، برای فهم این حدیث به سراغ نهج البلاغه رفتم و شخصیت ایشان از سایه برایم بیرون آمد و ذهن تاریک مرا روشن کرد.
وی عنوان کرد: علما، عرفا و دانشمندان در چه حوزه ای می‌توانند الگوی ما قرار بگیریند؟ آیا در همه اخلاقیات و حوزه‌ها الگوهای کاملی هستند؟ برای داشتن یک الگوی کامل باید به سراغ امیرمومنان برویم، برای دستیابی به هر جایگاهی باید زیر پای امیرمومنان قرار بگیرم.
بازیگر نقش حضرت عبدالعظیم حسنی در سریال "مسافر ری" عنوان کرد: برای فرزند خوب بودن، پدر خوب بودن، قاضی عادل بودن، جنگاور شجاع، تاجر خوب بودن، برای شناخت حلال و حرام باید الگوی خود را امام علی قرار دهیم، این امام همام به اندازه شعاع‌های خورشید دارای ارزش است و روشن کننده بخشی از زندگی ماست.
وی اضافه کرد: هیچ کس همچون فاطمه(س) لیاقت همسری این امام همام را نداشت قبر حضرت فاطمه در قلب همه شیعیان جهان است؛ صحن این بانوی بزرگوار به همت ستاد عتبات ایران در حال ساخته شدن است تا مکانی برای توسلات و گریه‌های خودمان پیدا کنیم این صحن به همت کمک‌های شما عزیزان درحال ساخت است و افتخاری بزرگ برای ماست.
ارجمند افزود: همه باید با شعور معرفتی به شور برسیم، بدانیم امامان چه کسانی بودند بعد به شور بیاییم، از سر نادانی به شور آمدن سبک مغزی است، برای آموختن علم، فلسفه، هنر، باید به سراغ امام اول شیعیان رفت، هر هنرمندی باید به امیرمومنان تاسی کند نهج البلاغه یک اثر هنری است از لحاظ فصاحت عربی در حد اعلی است.
وی در پایان تاکید کرد: کسانی که کمک می‌کنند مقابر ائمه ساخته و بازسازی شود تا فضایی برای هدایت و تذکر ما شوند، برگ سبزی برای ساختن آخرت خود می‌فرستند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم با گلریزانی که صورت گرفت سه میلیارد تومان هدایای نقدی و غیرغیرنقدی برای بازسازی صحن ائمه علیه السلام در عتبات عالیات جمع آوری شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها