با حضور استاندار کردستان:

کلنگ احداث بلوار ۳۶ متری معتمد وزیری در سنندج به زمین زده شد

با هدف کاهش و روانسازی ترافیک عملیات احداث بلوار ۳۶ متری دکتر فریدون معتمد وزیری حدفاصل میدان شهیده ناهید فاتحی کرجو تا کمربندی آبیدر بطول ۱۳۰۰ متر و عرض ۳۶ متر آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۵۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کلنگ احداث بلوار ۳۶ متری معتمد وزیری با حضور جمعی از مسئولان استانی در سندج بر زمین زده شد.

شهردار سنندج در این مراسم اظهار کرد: ارتقای امنیت مسیر‌های تردد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ایمن سازی محل عبور و مرور شهروندان و وسائط نقلیه یکی از مهم‌ترین عوامل تامین امنیت شهروندان و شاخصه مهم توسعه در سطح شهرهاست.

حشمت الله صیدی بیان کرد: تردد‌های مسیر کمربندی آبیدر و محدوده شهرک زاگرس، خیابان سیروان به دلیل داشتن شیب طولی زیاد، عرض کم، فقدان پیاده رو مناسب، پیچ‌های تند و پی در پی و تقاطع با کوچه‌های پرتردد همواره باعث ترافیک و ایجاد حادثه در این مسیر‌ها می‌شد.

وی گفت: از این رو و با هدف روانسازی و ایمن سازی در تردد، کاهش خسارت‌های ناشی از استهلاک خودروها، کاهش ازدحام و شلوغی در محدوده شهرک زاگرس، افزایش سطح بهره وری از پروژه‌های تقاطع کوسه هجیج و کمربندی آبیدر، زیباسازی سطح شهر با ایجاد فضای سبز در رفیوژ میانی و پیاده رو‌ها و داشتن مسیر دوچرخه و عابر پیاده در عرض پیاده رو‌ها عملیات احداث بلوار ۳۶ متر دکتر فریدون معتمد وزیری در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

صیدی اضافه کرد: احداث بلوار ۳۶ متری معتمد وزیری نقش عمده‌ای در ساماندهی و هدایت بار ترافیکی مسیر‌های مواصل از ورودی جنوبی به داخل شهر، خیابان‌های اصلی و بلوار‌های پرترافیک منشعب از شهرک بهاران، مراکز دانشگاهی و درمانی و همچنین هدایت ترافیک به کمربندی آبیدر و بالعکس خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این بلوار در راستای تکمیل شبکه خیابان‌های شهر سنندج منطبق بر نقشه طرح تفصیلی و از میدان شهیده فاتحی کرجو تا کمربندی آبیدر احداث می‌شود.

شهردار سنندج اعلام کرد: طول کل مسیر این پروژه ۱۳۰۰ متر و عرض آن ۳۶ متر دارای دو باند سواره رو به طول ۲۰.۷ متر، رفیوژه میانی چهار متر و پیاده رو در طرفین به عرض ۱۰ متر است.

وی عنوان کرد: برای احداث این بلوار عملیات عمرانی نظیر ۱۴۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۳ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۳۴ مترمکعب دیوارسازی بتنی، ۸۸۰۰ مترمکعب زیراساس و ۴۴۰۰ مترمکعب اساس باید انجام شود.

صیدی احداث ۱۳ هزار مترمربع پیاده رو، احداث ۱۳۵۱ مترمربع آبرو جعبه ‎ ای، اجرای دو لایه آسفالت به ضخامت ۱۲ سانتی متر و به متراژ ۸۲۰۰ مترمربع و نهر یک طرفه و دو طرفه به طول ۶۲۶۰ متر را از دیگر عملیات عمرانی در راستای اجرای احداث این بلوار اعلام کرد.

وی هزینه احداث بلوار ۳۶ متری دکتر معتمد وزیری را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار احداث این پروژه از محل اعتبارات داخلی تامین خواهد شد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی این شهرداری به عنوان پیمانکار این پروژه عملیات اجرای بلوار ۳۶ متری دکتر معتمد وزیری را برعهده دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این بلوار بتوانیم در راستای رفاه و رضایت مندی شهروندان و همچنین کاهش و روانسازی ترافیک گام برداریم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات