مسئول فرهنگی وتبلیغات ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

ادب عامل نجات و بی ادبی عامل هلاکت معنوی انسان است

به منظور افزایش بینش اعتقادی برادران وظیفه؛ تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری کلاس عقیدتی برای برادران وظیفه نمود.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۴۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ سرگرد ابویی در این کلاس گفت:یکی از مسائلی که باعث نجات معنوی انسان می‌شود و همچنین عدم رعایت آن باعث هلاکت انسان می‌شود بحث «ادب معنوی» است. وقتی حضرت آدم (علیه السلام) آن خطا را مرتکب شد و خداوند علت را از او پرسید او در جواب بی ادبی نکرد و گفت: «ربنا ظلمنا انفسنا و ان لم تغفر لنا لنکونن من الخاسرین» خدایا به خودمان ظلم کردیم و اگر ما را نبخشی از زیانکاران خواهیم بود. در برابر خداوند تکبر نورزید و بی ادبی نکرد و خداوند توبه او را پذیرفت و الان هم در بهشت رضوان خداوند است، ولی وقتی شیطان با آن سابقه عبادت نافرمانی خداوند کرد و حضرت آدم را سجده نکرد وقتی خداوند علت را جویا شد با بی ادبی جواب خداوند را داد و گفت: «أنا خیرمنه خلقتنی من نار و خلقته من طین» من بهتر از او هستم من را از آتش خلق کردی و او را از خاک و همین بی ادبی باعث هلاکت و گمراهی اش شد.
وی در ادامه افزود:نمونه دیگر ادب و بی ادبی در تاریخ این است که وقتی ساحران در برابر حضرت موسی (علیه السلام) قرار گرفتند به اصطلاح برای شروع تعارف حضرت موسی (علیه السلام) کردند و از حضرت درخواست کردند که ایشان ابتدا شروع کند و به اصطلاح در برابر حضرت موسی (علیه السلام) ادب کردند و همین ادب باعث نجاتشان شد و بعد از اتمام برنامه در بین این همه جمعیت فقط ساحران به حضرت موسی (علیه السلام) ایمان بصورت علنی آوردند و وقتی فرعون آن‌ها را تهدید کرد به تهدید‌های فرعون اعتنایی نکردند.
وی همچنین اذعان کرد:نمونه دیگر هم از ادب و بی ادبی؛ این است یک روز قبل از عاشورا أباعبدالله الحسین (ع) وقتی برای نصیحت کردن عمر سعد به طرف دشمن رفتند و او را نصیحت کردند و گفتند دست از کشتن خاندان اهل بیت رسول الله (ص) بردار او به حضرت گفت:به من وعده ملک ری داده اند حضرت به او گفت:به خدا از گندم ری نخواهی خورد و او با کمال بی ادبی گفت:اگر گندم نباشد به جو هم راضی هستم. ولی وقتی حرّ آب را بر امام حسین (علیه السلام) بست حضرت به او گفتند مادرت به عزایت بنشیند که برای اعراب این حرف سنگینی است، ولی حرّ جواب را نداد و گفت::مادر شما که حضرت فاطمه زهرا (س) است و در برابر امام (علیه السلام) ادب کرد و همین ادب باعث نجانش شد و روز عاشورا در دلش لرزه‌ای ایجاد شد و کم کم خود را به سپاه امام (علیه السلام) نزدیک کرد و پوتین‌های خود را پر از خاک کرد و با سر پایین نزد امام رفت و امام به او گفت:أرفع رأسک سرت را بالا بگیر از همان لحظه‌ای که اراده کردی به نزد ما بیایی ما تو را بخشیده بودیم.
وی در پایان گفت:ماه؛ ماه رمضان است لحظاتش بهترین لحظه‌ها ساعتهایش بهترین ساعتهاست و به فرمود: ه پیغمبر (ص) بهترین عمل در این ماه؛ الورع عن محارم الله یعنی ترک معاصی است و اگر نسبت به این ماه ادب کنیم و گناهان و اعمال ناپسندی که قبل از ماه رمضان انجام می‌دادیم حالا اگر نمی‌توانیم همه اش را ترک کنیم قسمتی از آن‌ها را ترک کنیم ان شاء الله همین حرکت باعث نجات ما خواهد شد و خداوند در شب قدر اجر و مزد ما را خواهد داد. باید خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم بهترین بهره معنوی را از شب‌های قدر ببریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار