مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
به منظور افزایش بینش اعتقادی؛ تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری کلاس عقیدتی برای پایوران ناحیه نمود.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۳۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در تفسیر آیه ۲۱۷ از سوره بقره در این کلاس گفت: در تفاسیر شیعه وسنى آمده است: رسول اکرم صلى الله علیه وآله شخصى را به نام عبداللّه بن جحش به همراه هشت نفر با نامه‏اى براى کسب اطلاعات از کفّار و مشرکین فرستاد، امّا بعد از ملاقات، درگیرى پیش آمد و در این بین رئیس گروه مقابل کشته شد و دو نفر از آنان به اسارت درآمده و اموالشان مصادره گردید.
وی افزود:این حادثه در اوّل ماه رجب که از ماه‏هاى حرام است واقع شده بود، در حالى که این گروه گمان کرده بودند که آخر جمادى‏الثانى است، نه اوّل رجب. به هر حال این قتال اشتباهاً در اوّل رجب صورت گرفت و کفّار این موضوع را دستاویز قرار داده و شایع کردند که مسلمانان احترام ماه‏هاى حرام را نگه نمى‏دارند.
وی همچنین اذعان کرد:در برابر این تبلیغات دشمنان، قرآن جواب مى‏دهد که گرچه جنگ در ماه حرام واقع شده، ولى این قتال به اشتباه از سوى مسلمانان صورت گرفته است، در حالى که شما مشرکان به عمد مرتکب گناهانى شده‏اید که مجازات آن‌ها به مراتب از قتال در ماه حرام بیشتر است؛ بنابراین شما با داشتن سابقه‏ى آن همه جنایت ورسوایى وارتکاب گناهان بزرگ، نباید این عمل اشتباه را دستاویز قرار دهید.
وی در پایان گفت:در ادامه این آیه آمده است دشمنان با شما قتال می‌کنند تا شما دست از دینتان بردارید که البته مسئولان ما باید به این نکته توجه داشته باشند نمونه بارز آن بحث هسته ایست که الان دشمن این موضوع را بهانه قرار داده است مقام معظم رهبری فرمودند که بحث موشکی هم بهانه است این‌ها بر سر اصل نظام و اسلام حرف دارند دشمنان با اسلامی که در کشور‌های عربی است هیچ کاری ندارند آن‌ها فقط با اسلام انقلابی مشکل دارند و آن را مزاحم خود می‌دانند.
ارسال نظرات