شهرستان سوادکوه دارای استعداد‌های مختلف فرهنگی و هنری است که پخش فیلم در سینما‌سیار می‌تواند به کشف استعداد‌های این حوزه هم کمک‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۹۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سینمای دیجیتال و سینمای‌سیار هم از طرح‌هایی است که برای رونق فیلم در کشور اجرایی می‌شود و سینما‌جوان با طرح سینما‌سیار برای پخش فیلم‌های به‌روز در شهر‌های فاقد‌سینما برنامه‌ریزی کرد و طرح «سلام‌سینما»ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با نیم‌بها‌ بودن هزینه بلیط‌ها در روز‌های سه‌شنبه برای کشور در این زمینه فعالیت‌های قابل توجهی دارد.

سال گذشته با مکاتبات شهرداری و شورای اسلامی شهر پل‌سفید سوادکوه شاهد پخش فیلم به‌روز سینمای کشور در سالن غدیر پل‌سفید بودیم و این طرح برای امسال در شهر‌های زیراب و پل‌سفید اجرایی می‌شود.

100 دستگاه سینما‌سیار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار سینما‌جوان قرار گرفت و به شهر‌های فاقد سینما داده‌ شد و شهرستان سوادکوه هم از شهرستان‌هایی فاقد سینما بود که سینما‌سیار به آن اختصاص یافت.

مصاحبه رسانه‌ای رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زیراب درباره سینما‎سیار که به اشتباه توسط وی، سینما‎دیجیتال بیان‌ شد حاوی برخی نکات است که انتظار می‌رود توسط نماینده مردم در کمیسیون مهم فرهنگی توجه شود.

احسان رضایی، سینمای‌سیار را که سینما ‎دیجیتال نامیده‌ بود و آن را جهش‌ فرهنگی برای شهر ذکر‌ و افتتاح آن را باعث پُر‌شدن اوقات‌فراغت جوانان توصیف‌کرد.

انتظار آن است که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر درباره «جهش‌ فرهنگی» و «پُر‌شدن اوقات‌فراغت جوانان» وسیع‌تر بیاندیشد.

سینما‌ سیار می‌تواند یک بخش از مجموعه جهش فرهنگی‌باشد و نباید آن را مترادف با جهش‌ فرهنگی بدانیم که باعث در‌جا زدن فعالیت‌های فرهنگی و عدم آینده‌نگری لازم را به همراه دارد و برگزاری جُنگ‌های فرهنگی، حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌ها، خرید تعداد بیشتری از بلیط‌های سینما سیار، مشارکت فعال‌تر برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، تقدیر از چهره‌های ماندگار شهر و جلسه مستمر با رسانه‌ها و پاسخ‌گویی به سؤالات آنان می‌تواند مجموعه‌ای باشد که با دست‌یابی به آن اهداف شاهد جهش فرهنگی در شهر باشیم و از طرف‌دیگر «پُر‌شدن اوقات‌فراغت جوانان» هم دارای زمینه‌هایی است که لازم است درباره آن به صورت پخته‌تر اظهار نظر‌شود.

«غنی‌سازی اوقات فراغت» و «پُر‌شدن اوقات‌فراغت جوانان» دو موضوع جدا از هم هستند که غنی‌سازی نگاه عمیق و آینده‌نگرانه و منطقی برای برنامه‌ریزی‌ها است و «پُر‌شدن اوقات‌فراغت جوانان»، جامع‌نگری لازم برای برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی را ندارد.

 سید‌هادی حسینی به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از چهره‌های فرهنگی است که فعالیت‌های وی بیانگر علاقه به استان مازندران و شهرستان سوادکوه برای توسعه در ابعاد فرهنگی است و هزینه‌کردن از وی برای انتساب خود به وی به هر دلیل را نمی‌توان خیر‌خواهی شهرستانی معنا‌کرد.

با جستجوی اندک در سایت‌های فرهنگی و هنری متوجه می‌شویم که 100 دستگاه سینما‌سیار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار انجمن سینمای جوان قرار‌ گرفت تا در اختیار شهرستان‌های فاقد سینما تعلق‌گیرد و شهرستان سوادکوه هم یکی از شهرستان‌های فاقد سینما است که این دستگاه به آن تعلق‌گرفت و نام‌بردن از فرد خاص برای اقدامی که به صورت متعارف در حال اجرا‌ بود، لطمه به شخصیت اجرایی و وزارتی وی برای نفع کوتاه‌مدت شخصی یا گروهی اندک است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زیراب در پایان مصاحبه خود از پیگیری شورای شهر زیراب برای پرداخت نیم‌بهای بلیط سینما‌سیار خب ر‌داد و این در حالی است که نیم‌بها‌بودن بلیط سینما‌ها در روز‌های سه‌شنبه با عنوان طرح «سلام‌سینما» در حال اجراست و سوار‌شدن به موج طرح‌های کشوری با نام خود، اقدام صادقانه‌ای برای مردم نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالیدر گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به پخش فیلم «به‌وقت شام» در سینما‌سیار شهر زیراب در روز یک‌شنبه، گفت: دستگاه سینما‌سیار با حمایت انجمن سینمای جوان تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه قرار‌ گرفت و هدف عمده آن امکان پخش فیلم‌های به‌روز در شهر‌های فاقد سینما است.

سید یوسف موسوی‌شیخ با بیان اینکه فیلم‌های به‌روز سینما‌های کشور در حافظه دستگاه سینما‌سیار ذخیره می‌شود و هم‌زمان با پخش در سینما‌های کشور در شهر‌های شهرستان قابلیت پخش دارد، افزود: شهرستان سوادکوه دارای استعداد‌های مختلف فرهنگی و هنری است که پخش فیلم در سینما‌سیار می‌تواند به کشف استعداد‌های این حوزه هم کمک‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه توسعه نشاط‌اجتماعی و بالندگی فرهنگی و هنری در دستور کار پخش فیلم‌های به روز سینما‌های کشور در شهرستان سوادکوه قرار‌دارد و لازم است از شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر‌های زیراب و پل‌سفید تقدیر‌ کنم، خاطر‌نشان کرد: عزم عمومی شهرستان سوادکوه برای حمایت از پخش فیلم‌های به‌روز سینما در سینما‌سیار وجود دارد و خرید بلیط فیلم توسط شورای اسلامی شهر‌ها برای شهروندان می‌تواند کمک بزرگی برای توسعه فعالیت باشد.

پیشنهاد می‌شود شورای شهر زیراب برنامه‌ریزی خود برای هدف‌گذاری‌های فرهنگی را بیان‌کند تا فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری کمک‌های لازم برای دست‌یابی به آن را اجرایی کنند و موج‌سواری کمیسیون فرهنگی شورای شهر زیراب از طرح ملی «سلام‌سینما» اقدام مناسب در راستای توسعه فرهنگی شهر نیست و لازم است با استفاده از نظرات و برنامه‌های فعالان حوزه فرهنگی و هنری بومی، اقدامات آینده‌دار و ریشه‌دار را با حمایت مادی و معنوی شورای اسلامی شهر زیراب برنامه‌ریزی‌ کرد.

 

 عمران اکبرنژاد/

ارسال نظرات
پر بیننده ها