خبرگزاری بسیج: پویا امینی، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در بازدید از دفتر مشاهیر و مفاخر معاصر شهرستان ری تاسیس این بنیاد را موجب حفظ هویت و تاریخ پر افتخار و غنی شهرستان ری دانست.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۶۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ پویا امینی، با قدردانی از اسمعیل شاه محمدی، موسس بنیاد مشاهیر و مفاخر معاصر شهرستان ری، راه اندازی این دفتر، را برای حفظ آثار و مفاخر شهرستان ضروری دانست و اظهار داشت: این مجموعه بسیار نفیس و ارزشمند است. وی افزود: باید افراد و شخصیت های اثرگذار در تاریخ و موقعیت شهرستان را که مایه افتخار این شهر بوده اند فارغ از هرگونه جناح بندی و حب و بغض معرفی و اعلام کنیم که عامل فلان اتفاق خوب، فلان شخص بوده است. وی خاطر نشان کرد: آنچه بیشترین ضربه را به فرهنگ وارد می کند سانسور است. همه افراد و بویژه مسئولان در هر موقعیت و سمتی کم یا زیاد برای محله، شهر و کشور خود زحمت کشیده اند و خدمات آنها باید به نسل های آینده منتقل شود. 

وی با بیان خاطرات شیرین خود از حضور در شهرری گفت: از دوران طفولیت تا کنون خاطرات بسیار زیادی از مراسم غالبا مذهبی بویژه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دارم.

امینی با اشاره به سابقه تاریخی هشت هزار ساله شهرستان ری، از کمبود مراکز فرهنگی و هنری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با وجود این همه هنرمند و خیل عظیم علاقه مندان به هنر، تنها سینمای شهرستان ری از مدت ها پیش تعطیل شده که خوشبختانه بعد از چندین دهه سینما راگا جنب فروشگاه رفاه شهرری ساخته شد اما متاسفانه این مرکز فرهنگی هنری در محل مناسبی احداث نشده است و به دلیل دور بودن محل سینما از مرکز شهر، تردد به این مکان برای همه مردم آسان نیست.     

امینی که جد پدری او از هفت پشت به زکریای رازی کاشف الکل می رسد، از اینکه اجداد و نیاکان او در شهرستان ری زندگی می کرده اند، با افتخار و به نیکی یاد کرده و خاطراتی از اوضاع و احوال اجتماعی قبل از انقلاب اسلامی نقل می کند و می گوید: پیش از انقلاب به دلیل شرایط و وضعیت خاص موسیقی آن دوران، و احترامی که مردم ری به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) داشته اند، رادیو گوش  نمی کردند.   

وی، انگیزه خود از ورود به عرصه سینما و تلویزیون را مربوط به دوران کودکی خود دانست و گفت: در آن زمان نمایش سیاه بازی در قالب نوارهای کاست پخش می شد و من وقتی که با بچه های فامیل دور هم جمع می شدیم بازی های سیاه بازی را که از طریق نوار کاست گوش کرده بودیم به صورت نمایش اجرا می کردیم و علاقه من به بازیگری از همانجا شکل گرفت پس از ورود به مدرسه با گروه های تئاتر و سرود دبستان این تمرینات را به شکل دیگری دنبال کردم و این فعالیت های هنری تا مقطع دبیرستان ادامه پیدا کرد. هرچند پدرم با انجام فعالیت های حاشیه ای من در مدرسه مخالف بود و اجازه همکاری با گروه های تئاتر و سرود برایم ممنوع بود؛ اما سالی که می خواستم در کنکور شرکت کنم برای اولین بار کنکور هنر برگزار می شد و پدرم وقتی که علاقه زیاد من به رشته هنر را دید به انتخاب من احترام گذاشت و گفت انتخاب با خودم است و اینگونه بود که من وارد عرصه نمایش شدم و از ترم دوم وارد بازار کار رسمی و حرفه ای هنر شدم.

پویا امینی، بازی در فیلم به خاطر تهمینه به کارگردانی رضا ابوفاضلی را از کارهای خاطره انگیز خود دانست و گفت: فضای کار بسیار عجیب و غریب و جذاب بود. در میان عشایر و طبیعت زیبای شهرکرد و یکی از سرچشمه های زاینده رود که بسیار بکر و دیدنی است و در میان لاله های واژگون و رویایی که هر لحظه آسمان عوض می شود و رنگ دیگری پیدا می کند، من در آن شرایط  زمان زیادی را عکاسی کردم.

او که اکنون عضو تیم فوتبال ستارگان هنر ایران است، می گوید: من  در زمینه ورزشی فعالیت حرفه ای نداشته ام، اما بعد از زلزله قزوین شور و شوق وصف ناشدنی بین هنرمندان اتفاق افتاد و مانند جهان پهلوان تختی که برای کمک به مردم زلزله زده بوئین زهرا گلریزان به راه انداخته بود، تیم هنرمندان هم به همین منظور شکل گرفت و من هم افتخار داشتم در کنار بچه های هنرمند با هدف کمک به همنوعان وارد عرصه ورزش و عضو تیم والیبال هنرمندان شوم. هرچند با ورزش بیگانه نبودم و کار حرفه ای ما ایجاب می کند که بدن آماده ای داشته باشیم.

همسر پویا نیز اهل خانواده هنر و گرافیست است، نحوه آشنایی آنها با هم در دانشگاه  بوده؛ ایلیا، پسر پویا نیز نوجوان خوش سیما و تیزهوشی است که به همراه پدر بزرگش، پدر خود را در این دیدار همراهی می کند، آینده درخشانی دارد چون از هم اکنون بستر بیشتری در زمینه ورزش، موسیقی و نمایش برای فعالیت های او فراهم است و در برنامه های بزرگی از جمله در یکی از همایش هایی که در تالار وزارت کشور برگزار شده به اجرای هنر خویش پرداخته است.

امینی، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی نمایش، کار خود را در زمان دانشجویی از سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده و در نقش سینا آغاز کرد. پس از فارغ‌التحصیل شدن با بازیگری در سریال‌ها کار خود را ادامه داد. در سال ۱۳۸۲ اولین تجربه بازیگری سینمایی با نقش آفرینی در فیلم سینمایی وعده دیدار در نقش صادق و سپس شام عروسی در نقش پارسا بدست آورد.  

   

ارسال نظرات