خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه شب شعر مقاومت با محوریت فتح خرمشهر، گفت: تجربیات دوران دفاع مقدس ایران در قالب شعر ادبی می تواند به دیگر ملل منتقل شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۶۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور  با بیان این‌که برگزاری محافل شب شعر و ادب می تواند جهت تلطیف فضای عمومی جامعه و گسترش فضای شعر و ادب در استان موثر واقع شود، اظهار کرد: شناسایی استعدادهای بالقوه در حوزه ی شعر و ادب، برجسته کردن موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.

وی افزود: شاعران می توانند با حضور در چنین محافلی، در کنار هم آثاری با موضوعات روز و اساسی جامعه خلق کنند.

محمدپور با اشاره به برگزاری شب شعر مقاومت با محور آزادی خرمشهر، بیان کرد: موضوع این شب شعر، مقاومت و دفاع بود با توجه به این‌که در زمان فعلی کشورهای مختلف مورد طمع استکبار جهانی قرار گرفته اند، معتقدم پرداختن به چنین موضوعاتی در جامعه ضروری بوده و ملت ها در جهت مقاومت و دفاع از مملکت خود با انگیزه می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقاومت و دفاع دارای تجربه‌های زیادی در مقابل متجاوزان رژیم بعثی بوده است، خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر و سرزمین های کشور از دست متجاوزان جزو تجربه های باارزش و بزرگ هشت سال دفاع مقدس است که می تواند در قالب آثار ادبی، هنری و شعر به ملل دیگر نیز منتقل شده و در راستای گسترش روابط بین ایران و سایر ملل موثر واقع شود.

محمدپور ادامه داد: با توجه به این‌که ایران اسلامی با جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات زیاد تاریخی، فرهنگی و زبانی است برگزاری محافل ادبی می تواند روابط بین شعرا و اندیشمندان دو کشور را گسترش دهد.

وی با بیان این‌که جمهوری آذربایجان در موضوع قره باغ مورد تهاجم قرار گرفته است، افزود: تجربیات هشت سال دفاع مقدس ایران در قالب شعر و ادب می تواند به ملت آذربایجان منتقل شود.

ارسال نظرات