نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

می توان به جای سبدگل مجالس ختم به مستمندان کمک کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته پس از جزءخوانی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، با انتقاد از برخی هزینه های هنگفت مجالس ختم همچون سبدهای گل، اظهارداشت: می توان با پول این سبدهای گل به مستمندان کمک کرد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۶۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم افزود: این سبدهای گل به درد مرحوم و بازماندگان آن نمی خورد و با پژمرده شدن آن ها هزینه ها هدر می رود.

وی همچنین از برگزاری برخی ضیافت های ختم نیز انتقاد و بیان کرد: متاسفانه مدتی است شاهد دعوت حضار پس از تشییع و تدفین به تالارهای غذاخوری هستیم که اغلب نیز با قرض و ... برگزار می شود که برگزاری این نوع مراسم ها پسندیده نیست.

حجت الاسلام آل هاشم به برخی ریخت و پاش ها در افطاری ها نیز اشاره کرد و افزود: شایسته نیست در مهمانی های خود به جای یک نوع غذا برای پذیرایی از مهمانان از چند نوع غذا استغاده شود چراکه اسراف و تبذیر بوده و خداوند نسبت به آن در آیات قرآن هشدار داده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: در انفاق و برگزاری مهمانی ها باید اولویت ها در نظر گرفته شود که  انفاق در اولویت نخست والدین هستند و پس از آن فامیل مستمند اگر باشند و اگر والدین و فامیل مستمندی نبود، فقرا از اولویت برخوردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها