خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان کمک‌های پرداختی مردم همدان در سال 96 به این نهاد را 49 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این رقم نسبت به سال 95 معادل 35 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۶۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

جمع‌آوری 49 میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پیمانه ترکمانه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نهاد با تأسی به آیات الهی به صورت مستمر در حوزه خیر و احسان و کمک به نیازمندان ایفای نقش و به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه رساندن خانواده‌های تحت حمایت به توانمندی فرهنگی، اقتصادی و... سولوحه خدمت نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: در راستای تحقق این هدف متعالی، اقدامات ارزشمندی برای ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها صورت پذیرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در تشریح این اقدامات با عنوان اینکه تعهد اشتغال در سال 96 به تعداد 2 هزار و 800 شغل با اعتبار 34 میلیارد تومان بود، افزود: در پایان دوره یک ساله 3 هزار و 759 شغل با اعتبار 51 میلیارد تومان ایجاد شده که این عملکرد از لحاظ تعداد 35 درصد و از لحاظ مبلغ 50 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: این عملکرد در مقایسه با سال 95 از لحاظ تعداد مشاغل ایجاد شده با 15 درصد رشد و از لحاظ مبلغ تسهیلات پرداختی با 57 درصد رشد همراه بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه بر اساس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سهم کمیته امداد از کل منابع اشتغال استان سه درصد بوده است، عنوان کرد: از یک هزار و 500 میلیارد تومان که در استان بابت اشتغال هزینه شد سه درصد سهم کمیته امداد بود که با احتساب این مبلغ 3 هزار و 759 شغل معادل 16 درصد کل مشاغل استان که در سامانه رصد ثبت شده توسط این نهاد در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه میانگین تسهیلات پراختی برای ایجاد هر شغل در استان 73 میلیون تومان است، گفت: در کمیته امداد برای ایجاد هر شغل 16.7میلیون تومان از محل تسهیلات تکلیفی بوده است.

ترکمانه کل سهمیه ابلاغی به این نهاد از منابع بانکی را 47 میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: از این مبلغ 34.5 میلیارد تومان  معادل 73 درصد جذب شده و پرونده سایر متقاضیان در بانک‌های عامل موجود است که تا پایان خرداد ماه سال 97 قابل جذب است.

* برگزاری جشن خودکفایی 3 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان همدان

وی به  پرداخت 13.5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از منابع داخلی کمیته امداد مام خمینی(ره) استان همدان در سال 96 اشاره و بیان کرد:  این رقم نسبت به سال 95 معادل 50 درصد رشد داشته به طوری که شغل ایجاد شده برای یک هزار و 440 نفر از مجموع 3 هزار و 759 از این منبع بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، از مجموع مشاغل ایجاد شده 62 درصد در حوزه کشاورزی و صنعت، 38 درصد در حوزه خدمات و 63 درصد در مناطق روستایی و 37 درصد در مناطق شهری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 57 مورد از طرح‌های اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و سایر بانوان تحت حمایت  است، گفت: 43 درصد از طرح‌‌ها نیز برای مردان ایجاد شده است.

ترکمانه با اشاره به اینکه در سال گذشته 703 نفر از خانواده‌های تحت حمایت از طریق حوزه کاریابی و تعامل با کارفرمایان مشغول به کار شده‌اند، افزود: بخش زیادی از این مشاغل در سامانه رصد ثبت نشده است.

وی نظارت بر مشاغل را مهم‌ترین بخش از فعالیت این نهاد معرفی کرد و یادآور شد: در سال گذشته 33 نفر از کارشناسان و ناظرین، تعداد 63هزار و 224 مورد بازدید از طرح‌ها را داشته‌اند که در پایداری مشاغل و جلوگیری از انحراف و اتلاف منابع تأثیر فراوانی داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه مجریان طرح‌های اشتغال قبل از دریافت تسهیلات ابتدا در حوزه مشاوره شغلی و پس از مشورت با متخصصان این نهاد شغل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، گفت: در همین خصوص در سال 96 بالغ بر 2میلیارد تومان در راستای آموزش رایگان مجریان طرح‌هاهزینه شده است.

وی از برگزرای جشن خودکفایی 3 هزار خانواده از مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان طی شهریور ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها توانمند شده و به تدریج از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

* جمع‌آوری 16 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین

ترکمانه کمک‌های پرداختی مردم همدان در سال 96 به کمیته امداد استان را 49 میلیارد تومان برآورد کرد و بیان داشت: این رقم نسبت به سال 95 معادل 35 درصد رشد داشته که گواهی بر توسعه افزایش اعتماد مرم استان نسبت به خدمتگزاران این نهاد مقدس است.

 وی درآمد حاصل از صندوق صدقات در سال 96 را 11میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این رقم نسبت به سال 95 معادل 7 درصد رشد داشته ضمن اینکه در راستای اجرای سیاست‌های چابک‌سازی منابع انسانی تعداد 18 نفر از نیروهای این حوزه کاهش یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه وجوهات شرعی و امانی پرداختی توسط افراد خیر در سال گذشته 27.5میلیارد تومان بود، افزود: این رقم نیز نسبت به سال 95 معادل 44 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سایر کمک‌های نیکوکارانه استان به کمیته امداد در سال گذشته 6.5 میلیارد تومان بود، گفت: این بخش نیز نسبت با سال 95 معادل 77 درصد رشد داشته است.

ترکمانه اضافه کرد: جمع کمک‌های پرداختی حامیان ایتام در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در سال 96 مبلغ 16 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در سال 96 معادل 24 هزار و 581 نفر است، گفت: تعداد خیرین که برای کمک مستمر ماهانه به ایتام در این طرح‌ها مشارکت کرده‌اند نسبت به سال 95، 9 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان میانگین مبلغ پرداختی حامیان و خیرین به فرزندان معنوی در سال 96 را 53 هزار و 700 تومان برآورد کرد و ابراز داشت: این میانگین نسبت به سال 95 معادل 17 درصد رشد داشته است.

* افتتاح نمایشگاهی از آثار و تولیدات توانمندی‌های مددجویان

وی ادامه داد: میانگین کمک‌های دریافتی ماهانه ایتام و محسنین در سال 96 معادل 182 هزار و 500 تومان بوده که نسبت به سال 95، به میزان 39 درصد افزایش یافته است.

ترکمانه با بیان اینکه در پایان سال 96 هر یک از فرزندان تحت حمایت طرح اکرام و ایتام و محسنین به طور متوسط سه نفر حامی داشته‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از عنایات الهی و همراهی بیش از پیش خیرین این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حامیان و خیرین در سطح استان علاوه بر کمک‌های ذکر شده مبلغ 4 میلیارد تومان در مناسبت‌های مختلف به صورت مستقیم به ایتام تحت حمایت هدیه کرده‌اند، اضافه کرد: این کمک‌ها نسبت به سال 95 معادل 15 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان به گزارش نحوه مصرف وجوه حاصل از صندوق‌های صدقات پرداخت و گفت: کمک به تامین  هزینه‌های تحصیل 9 هزار و 608 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان به مبلغ یک میلیارد تومان، کمک به تأمین هزینه‌های درمانی برای 26 هزار و 743 نفر از نیازمندان به مبلغ 1.3 میلیارد تومان و پرداخت470 مورد وام قرض‌الحسنه به نیازمندان به مبلغ یک میلیارد تومان از این محل بوده است.

وی افزود: همچنین اهداء 659 مورد جهیزیه به مبلغ 1.5 میلیارد تومان، پرداخت 12 هزار و 960 فقره کمک‌های مردمی به مبلغ 1.9 میلیارد تومان، کمک به خرید، ساخت و تعمیر یک هزار و 609مورد مسکن مددجویان به مبلغ 2.8 میلیارد تومان و پرداخت 30 هزار و 195 مورد سایر کمک‌ها به نیازمندان به مبلغ 1.5 میلیارد تومان از مجموع درآمد 11 میلیاردی صندوق صدقات است.

ترکمانه یادآور شد: تعداد 49 هزار خانواده شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر خدماتی از کمیته امداد استان دریافت می‌کنند.

وی از افتتاح ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در روز چهارشنبه 9 خرداد ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با این افتتاح نمایشگاهی از آثار و تولیدات توانمندی‌های مددجویان به مدت 7 روز در ماه مبارک رمضان دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات