حجت‌الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه حج توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند، گفت: امروز مشکلات اقتصادی که دامنگیر اسلام است، می‌‌تواند در کنگره حج برطرف شده یا حداقل از میزان آن کاسته شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۱۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی کارشناس دینی با اشاره به ضرورت تقویت حج در دوره کنونی اظهارداشت: حج از واجبات بسیار بزرگ اسلامی است و در دین اسلام در رده بالاترین و افضل اعمال جای می‌‌گیرد، به همین جهت است که خداوند در قرآن کریم آن را برای همه افراد مستطیع واجب کرده است.

وی در ادامه یکی از منافع حج را ایجاد پیوستگی در فرق اسلامی دانست و اظهار داشت: حج در وضعیت کنونی با نظامی که در جهان حکمرانی می‌‌کند از اهمیت بیشتری برخوردار است، به علاوه این که مردم در این سفر بزرگ از نقاط مختلف دنیا به هم می‌‌رسند و می‌‌توانند مشکلات خود را با معاونت و مساعدت و اطلاع‌رسانی به یکدیگر حل کنند.

این سخنران برجسته کشور با بیان اینکه حج می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کند، خاطرنشان کرد: امروز مشکلات اقتصادی که دامنگیر اسلام است، می‌‌تواند در حج برطرف شده یا حداقل از میزان آن کاسته شود، به این صورت که مسلمانان با تشکیل کمیته‌هایی به بررسی و حل و فصل مسائل و مشکلات اقتصادی اقدام کنند.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به اینکه از نقاط مختلف جهان در این سفر حضور دارند که برخی از این افراد دارای استعدادهای ویژه‌ای هستند، گفت: در سفر حج می‌‌توان از مغزهای اقتصادی یکدیگر استفاده کرد و مشکلات جامعه اسلامی را کاهش داد.

وی با اشاره به اجر و ثواب فراوانی که در منابع دینی برای حج بیان شده است، افزود: کنگره عظیم حج تأثیر معنوی نیز روی کشورها دارد به ویژه کشور خودمان ایران تحت تأثیر شدید حج قرار می‌‌گیرد، چراکه می‌‌دانید در کشور ما مسائلی وجود دارد که معنویت را جلوه‌گر می‌‌کند و برکات خاصی دارد که از جمله آنها عاشورا، غدیر، اعتکاف، رمضان و حج است.

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: به عقیده من هرکس به هر گونه‌ای که می‌‌تواند از قلم گرفته تا قدم باید در این راه اقدام کند، تا حج به پاکی و صافی و خوبی و عزت برگزار شود و مردم موفق شوند این امر واجب را توسعه بدهند.
منبع: فارس
ارسال نظرات