بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم دقایقی پیش با سخنان آیت الله «محمدعلی تسخیری» رئیس هیات امنای مجمع تقریب مذاهب اسلامی آآغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۱۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله تسخیری در سخنان خود با اشاره به روایاتی درباره قرآن و عترت گفت: امام می تواند حقیقت قرآن را تبیین کند و اگر ما بخواهیم با قرآن عجین شویم باید چشم و گوش و تمام وجود ما قرآنی شود.
وی راه حل همه مشکلات را در قرآن دانست و گفت: مسلمانان نتوانستند به این مرحله برسند تا بتوانند مشکلاتشان را در محضر قرآن مطرح کنند.
«محمود واعظی» مدیر بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم نیز طی سخنانی، راه اندازی این بخش را به منظور ساماندهی مجموعه ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: شماری از موسسه ها در عرصه بین المللی فعال هستند ولی چون نمایشگاهی برای یکپارچه سازی این فعالیت ها وجود ندارد نتایج آن به خوبی دیده نمی شود.
در این مراسم چهار ویژه نامه به زبان های انگلیسی، عربی، اردو و ترکی رونمایی شد و ترجمه قرآن به زبان پشتو با حضور مسوولان فرهنگی و دست اندرکاران نمایشگاه قرآن رونمایی شد.
«عبدالمنعم احریر» و «صلاح الزواوی» سفرای الجزایر و فلسطین در تهران نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه از تلاش ایران در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم قدردانی کردند.
در پایان این مراسم نیز «عبدالهادی فقهی زاده» رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم گزارشی از برنامه های بخش بین الملل را اعلام کرد.
معرفی 20 تن از مشهورترین خاورشناسان قرآنی در 200سال گذشته در قالب تابلوهای بزرگ ، بیان دستاوردها و ظرفیت های قرآنی و حدیثی نشریات علمی جهان از جمله برنامه های بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم است.
همچنین در این بخش آثار 20 مرکز علمی و دانشگاهی معتبر در جهان اسلام که در حوزه مطالعات قرآنی و حدیثی فعالیت دارند، به نمایش گذاشته می شود.
پخش زندگی نامه 20 شخصیت تقریب گرای جهان اسلام که در حوزه تقریب بین مذاهب اعم از شیعه و غیرشیعه فعال هستند، از جمله دیگر برنامه های بخش بین الملل است.

ارسال نظرات