جلسه اخلاق ناحیه مرکزی یزد ویژه ماه مبارک رمضان به منظوراستفاده وبهره وری کارکنان از مواعظ ونصایح اساتید اخلاق در نمازخانه ناحیه مرکزی یزد برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۰۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از یزد، حجت الاسلام سبحانیان از اساتید اخلاق در جمع پایوران وسربازان ناحیه مرکزی در جلسه اخلاق ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای استان یزد گفت: از آخرین فراز‌های دعای ابو حمزه ثمالی مه امام زین العابدین (ع) تعلیم فرمودند: عبارت (اللهم انی اسئلک ایماناً تباشر قلبی) را مشاهده می‌کنیم که حاکی مطالبه ودرخواست ایمان ثابت ومستقر در قلب از خداوند متعال است.
وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌ای که خداوند نصیب یک انسان می‌فرمایند ایمان است تصریح نمود: هیچ سرمایه ونیازی بالاتر از ایمان وجود ندارد که انسان‌ها همانطور که ماهی به آب نیاز دارد به این امر مهم نیاز دارند و باید در تمام اوقات برای بقای آن قدردان وشاکر باشند تا دچار خسران وعذاب الهی نشوند.
این استاد اخلاق با اشاره به این مطلب که گناه وفکر گناه ظلمت وتاریکی است بیان داشت:تصور-تصدیق-شوق ضعیف-عزم-جزم وحرکت مراحل شش گانه انجام گناه هستند که انسان برای پیشگیری از گناهان وکاهش نورانیت وجود خود باید همانطوریکه علمای اخلاق عمل می‌نمودند تصور گناه هم به ذهن خود راه ندهد.
ارسال نظرات