خبرهای داغ:
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: فضای مجازی استمرار خصومت دشمنان با نظام جمهوری اسلامی در بستر جنگ نرم است و باید در این فضا با جدیت تمام وارد عمل شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۹۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، «مریم مجتهدزاده» در نخستین همایش توجیهی بانوان فعال در فضای مجازی شامل همسران، دختران و فرزندان شهدا و بانوان جانباز استان قم که در مجتمع اردویی ولایت قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: روند شکل گیری انقلاب‌ها در دنیا به گونه‌ای بود که یا خواسته غرب بود و یا شرق و اگر هر یک از این دو می‌خواستند، تغییری در محتوای آن می‌دادند و یا مهره‌های خود را جایگزین می‌کردند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نوعی نوآوری در سطح انقلاب‌های دنیا بود که بدون هیچگونه وابستگی و با لطف خداوند منان، اخلاص و شجاعت امام عزیز و حضور پرشور مردم به پیروزی رسید و همچون معجزه‌ای در دنیا ثبت شد.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: طبیعی است که این انقلاب به مذاق شرق و غرب خوش نیامد و به خیال خام خود خواستند با راه انداختن غائله‌ها و آشوب‌های مختلف در برخی نقاط کشور، مانع از حیات انقلاب نوپای اسلامی شوند.
وی با اشاره به خنثی شدن توطئه دشمنان در ایجاد غائله‌ها در سال‌های نخست انقلاب، تصریح کرد: پس از این، استکبار جهانی جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند تا از این طریق، بتوانند ضربه‌ای به پیکره نظام اسلامی وارد کنند که باز هم ناکام ماندند.
مجتهدزاده، دوران هشت سال دفاع مقدس را صحنه حضور تمامی قشر‌های جامعه بخصوص بانوان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب خواند و افزود: این دوران موقعیتی بود برای حضور و رزم مردان در خطوط مقدم جبهه و هر چند در جایی مثل خرمشهر نیز زنانی بودند که با سلاح، در مقابل دشمن بعثی ایستادند، اما عمده نقش آفرینی آنها، در پشت جبهه بود.
وی با تاکید بر اینکه زنان در دوران دفاع مقدس، پیشرو بودند و در کنار مردان آوای جنگ را سرودند، عنوان کرد: اگر نقش مادران و همسران رزمندگان اسلام نبود، آن شور و شوقی که باعث می‌شد مردان با اطمینان در جبهه حضور پیدا کنند، حاصل نمی‌شد و در واقع وقتی مردان از نظر سرپرستی خانواده، آرامش خاطر داشتند، انگیزه اعزام و رزم با تمام وجود در آن‌ها بوجود می‌آمد.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: در تمام دنیا هنوز خسارات و آسیب‌های جنگ را در مورد زنان می‌بینیم، اما در دوران دفاع مقدس، زنان خود سرمایه‌ای گرانب‌ها شدند و در مقابل دشمنان شجاعانه ایستادند.
وی افزود: جنگ هشت ساله تمامی استعداد‌ها را به فعلیت در آورد و ما توانستیم با وجود تحریم ها، در مقابل ائتلافی گسترده از کشور‌های جهان که حامی دشمن بعثی بودند، سرمایه‌های با ارزشی تولید کرده و در صحنه جنگ، طراحی و عملیاتی کنیم و به پیروزی برسیم.
مجتهدزاده ادامه داد: امروز شمیم انقلاب اسلامی همچون عطر بهاری در جهان پیچیده و انعکاس آن پیروزی‌های متعدد در جبهه مقاومت بخصوص پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، حماسه مدافعان حرم و. است.
وی با اشاره به حضور و فعالیت سنگین دشمنان نظام اسلامی در عرصه جنگ نرم، تاکید کرد: دشمن که از راه جنگ سخت نتوانست در مقابل حرکت فزاینده و پویای انقلاب بایستد، از راه جنگ نرم وارد شده و ایمان و اعتقاد و وحدت مردم را نشانه گرفته است و در صدد است باور‌ها را تغییر بدهد تا با دستاورد‌های نظام اسلامی مقابله کند.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: دشمن، فضای مجازی را بهترین بستر برای مقابله با نظام اسلامی می‌داند و برای آن میلیارد‌ها خرج می‌کند تا به خوبی صحنه گردانی نماید و متاسفانه این فضا، اکنون مثل حیوان درنده‌ای رها شده و دشمن با شگرد‌های خاص خود به دنبال از بین بردن ارزش هاست.
وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: هر کدام از ما یک قطعه از پازلی هستیم که فرایند حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را ترسیم می‌کند.
مجتهدزاده تشکیل کارگروه‌های چهارگانه فضای مجازی در کشور شامل همسران، دختران و خواهران شهدا و بانوان جانباز را مورد اشاره قرار داد و افزود: می‌خواهیم به کمک این کارگروه‌ها نقش زنان را در هشت سال دفاع مقدس و آنچه که باید در فضای مجازی نقش آفرینی شود، تبیین کنیم.
وی با ذکر این نکته که امروز ضرورت کار صحیح فرهنگی بیش از پیش حس می‌شود و باید مشکلات مربوطه را ریشه یابی و تبیین کنیم، تاکید کرد: یکی از محاسن کارگروه‌ها اینست که، چون اعضای آن از منسوبین شهدای عزیز هستند، در حفظ دستاورد‌های انقلاب و خون شهدا پیشقدم‌تر هستند، هر چند همه در این زمینه مسئولیت دارند.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه خون مطهر شهدا و حضور موثر خانواده‌های معظم شهیدان موجب ثبات و تضمین کننده انقلاب است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، باطل السحر تمامی توطئه‌های دشمنان را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا می‌دانند و امروز هر تلاشی در این استا، یک نوع جهاد فرهنگی است و باید در زمینه تعمیق باور‌های اعتقادی و ارزشی و عمل به رهنمود‌های مقام عظمای ولایت در نیل به تمدن نوین اسلامی، با جدیت کار شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها