اسکندری اندیشه و مشی فکری امام (ره) را نجاتبخش و عزت آفرین دانست و تصریح کرد : بنیان های فکری امام ریشه در نگاه دینی ایشان دارد و اساسا دین در هندسه فکری امام (ره) دارای ابعاد و مختصات ویژه ای است .
کد خبر: ۹۰۲۱۸۶۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸

وصیت نامه امام (ره) قطب نمای انقلاب و منشور عزتمندی ملت ایران استبه گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ولیعصر (عج) شهر کاکی در جلسه شورای اداری بخش در سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه  گفت : تاریخ بشریت هیچگاه شخصیت ممتاز و بی بدیل حضرت امام (ره) و  تلاشهای صادقانه ایشان در احیاء تفکر و اندیشه اسلامی را از یاد نخواهد برد .

عبدالله اسکندری اندیشه و مشی فکری امام (ره) را نجاتبخش و عزت آفرین دانست و تصریح کرد : بنیان های فکری امام ریشه در نگاه دینی ایشان دارد و اساسا دین در هندسه فکری امام (ره) دارای ابعاد و مختصات ویژه ای است .

وی تکلیف گرایی و عمل به تکلیف را یکی بارزترین مولفه های زندگی سیاسی امام دانست و گفت : در بسیاری از مسائل کلان کشور و جهان اسلام عمل به تکلیف به عنوان شاخص ترین معیار رفتاری امام (ره) قابل مشاهده است که مسئله فلسطین و تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه از مصادیق آنست .

اسکندری مقاومت و سازش ناپذیری در مقام عمل را یکی دیگر از سنجه های رفتاری امام رضوان الله تعالی علیه دانست و خاطرنشان کرد : توصیه امام خمینی (ره) به تشکیل هسته های مقاومت در بلاد اسلامی و ضرورت دفاع مسلمین از شرافت و انسانیت خود در برابر نظام سلطه ، امروز به عنوان زیرساخت حرکتهای تاثیرگذار مردمی در کشورهایی نظیر عراق ، سوریه ، یمن و ....است و این اصل در همه آثار مکتوب و غیر مکتوب امام (ره) قابل رو یت است .

اسکندری حرکت در خط امام و پیروی از ولایت را چراغ  راه حرکت ملت در عبور از گردنه های سخت و دشوار دانست و گفت : عمل به وصیت نامه امام که قطب نمای انقلاب و منشور عزتمندی ملت ایران است  و همچنین پیروی از تدابیر حکیمانه مقام عظمای ولایت تنها راه حرکت شتابان ملت به سمت قله های عزت و اقتدار است .  

 

ارسال نظرات