ایستادگی در خرمشهر اساس تفکر مقاومت شد

مهندس جمشید حجتی نیا در مراسم سالروز حماسه سوم خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا‌ گفت: با مقاومت ۳۵ روزه مردم خرمشهر، عراق از روز اول اشغال این شهر متوجه شد که خرمشهر لقمه ی گلوگیری است و در حقیقت ایستادگی در خرمشهر، سبب پایه ریزی تفکر مقاومت در جنگ شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۱۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاریبسیج مازندران، مهندس جمشید حجتی نیا در مراسم سالروز حماسه سوم خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا‌ گفت: با مقاومت ۳۵ روزه مردم خرمشهر، عراق از روز اول اشغال این شهر متوجه شد که خرمشهر لقمه ی گلوگیری است و در حقیقت ایستادگی در خرمشهر، سبب پایه ریزی تفکر مقاومت در جنگ شد.

وی افزود: افرادی که در طول جنگ نامشان ماندگار شد، افراد دافوس دیده یا دانشگاه افسری رفته ای نبودند بلکه افرادی کارگر، کاسب و جزو مردم عادی بودند و تبدیل به اسطوره های جنگ شدند.
مسئول گفتمان انقلاب اسلامی رامسر با اشاره به اینکه در دوران بنی صدر، هیچ عملیاتی نبود که با پیروزی همراه باشد ادامه داد: مظلوم ترین حادثه دوران بنی صدر، اتفاق هویزه و شهادت ۳۰۰ تن از دانشجویان خط امام بود.

سخنران این مراسم با بیان اینکه عمده ی لشکرهای عراق در عملیات خرمشهر آسیب دیدند و برخی ها نیز از بین رفتند افزود: در عملیات بیت المقدس بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک میهن اسلامی آزاد شد.
مهندس حجتی نیا با اشاره به اینکه خرمشهر ۵۷۸ روز در اسارت عراقی ها بود ابراز داشت: صدام با فتح خرمشهر، به بن بست رسید و تمام قطعنامه ها، پس از فتح خرمشهر به ایران پیشنهاد شد و در واقع دنیا به دنبال رابطه ی مجدد با کشور ما برآمد.

وی ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور، برخی ها که مرد جنگ نبودند، پس از فتح خرمشهر فضای شک و دو دلی راه انداختند و می گفتند چرا باید بجنگیم که بعد ها در نامه هایشان دفاع مقدس را برادر کشی نامیدند!
وی با بیان اینکه همان افراد امروز نیز می گویند که انقلاب اسلامی باعث تنش در منطقه شد تصریح کرد: آمدند به امام راحل فشار آوردند که نباید جنگ را ادامه دهیم و حتی مهندس بازرگان نامه ۴۰ صفحه ای به امام(ره) نوشت که اگر جنگ را ادامه دهید، کافر هستید!

حجتی نیا گفت: بعد از فتح خرمشهر، قصر شیرین، نفت شهر، سومار و چند هزار کیلومتر از خاک کشور در اشغال عراقی ها بود و برخی به اشتباه فکر می کنند که با فتح خرمشهر، می توانستیم جنگ را تمام کنیم.
این فعال سیاسی با بیان اینکه صدام مانند ترامپ آدمی نبود که بشود به آن اعتماد کرد افزود: همانطور که غربی ها پس از امضای برجام به زیر آن زدند، صدام نیز پس از فتح خرمشهر در صورت پذیرش قطعنامه از سوی ما به زیر آن می زد که نمونه آن پس از قطعنامه ۵۹۸ اتفاق افتاد و صدام دوباره دست به ماجراجویی زد.

وی بیان داشت: اگر بعد از فتح خرمشهر، جنگ پایان می یافت، ما به توانمندی های متعدد نظامی نمی رسیدیم و به خودباوری دست پیدا نمی کردیم.
مهندس حجتی نیا با اشاره به اینکه قدرت نظامی و منطقه ای امروز جمهوری اسلامی، نتیجه ی مقاومت پس از فتح خرمشهر بود گفت: امروز ارتجاع منطقه به بن بست رسیده است و آمریکایی ها در منطقه از ما شکست خوردند ولی ما با تجارب متعدد دفاع مقدس، توانستیم در منطقه حرف اول را بزنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها