دعا يكى از قاطع ترين امور دينى و از جمله ضروريات اسلام است،در اديان انبياى گذشته و نزد پيامبران سلف نيز دعا امرى حتمى‏بوده است. دعا گاهى قابل استجابت است و گاهى به علل و مصالحى ‏قابل پذيرفتن نيست، اما آنچه در بين تمام دعاها كه هميشه‏ مستجاب مى‏شود، دعاى صلوات است.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۰۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از فرهنگی تبلیغات دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه سوادکوه شمالی با توجه حلول ماه مبارک رمضان کلاس های اعتقادی معنوی با موضوع شرح دعالی مکارم الاخلاق و به همت عقیدتی سیاسی این ناحیه صبح امروز مطابق با برنامه ریزی های روزهای یک شنبه و سه شنبه در این ناحیه برگزار گردید.

در این کلاس جت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان در شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) و اظهار داشت: امام سجاد(ع) در آغاز همه دعاهاى صحيفه، بر پيامبر(ص) و اهل‏بيت گرامي اش(ع) درود مى‏فرستند.

امام جمعه شهرستان در ادامه افزودند: دعا يكى از قاطع ترين امور دينى و از جمله ضروريات اسلام است،در اديان انبياى گذشته و نزد پيامبران سلف نيز دعا امرى حتمى‏بوده است. دعا گاهى قابل استجابت است و گاهى به علل و مصالحى ‏قابل پذيرفتن نيست، اما آنچه در بين تمام دعاها كه هميشه‏ مستجاب مى‏شود، دعاى صلوات است. در روايات آمده كه چون دعابا درود بر پيغمبر مورد پذيرش است، براى اين كه دعاهايتان مستجاب‏ شود، در آغاز دعا، به رسول اكرم(ص) و اهل‏بيتش صلوات بفرستيد وسپس تقاضاى خود را بگوييد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه فضیلت صلوات بر نبی اکرم (ص) ادامه داد: بنابر برخی روایات، انبیای پیش از حضرت محمد(ص) نیز ذکر صلوات را به کار می‌برده‌اند. به نقلی، صلوات در ترفیع درجات معنوی حضرت ابراهیم (ع)موثر بوده است. از پیامبر اکرم(ص) نیزنقل است که هر کس بر من صلوات بفرستد، فرشتگان بر او صلوات می‌فرستند به همان اندازه که او می‌فرستد.  بنابر برخی روایات از جمله روایتی از امام رضا(ع)صلوات در محو گناهان موثر است.

ابراهیمی در ادامه تأکید نمود: روایات متعددی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که فرمود صلوات بر من را به همراه صلوات بر خاندانم کامل کنید، صلواتی که بدون درود بر خاندانم باشد ابتر و ناقص است، در برخی روایات، تارک صلوات بر آل پیامبر را دور شده از بهشت و ظالم به حق ایشان معرفی کرده است.

کلاس هاس اخلاقی و اعتقادی معنوی هر هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه ها تا پایان ماه مبارک رمضان در ناحیه سوادکوه شمالی برگزار می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها