برخی مدیران غیردولتی در شهریه آتش به اختیار هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۲۳ نوع مدرسه در کشور داریم، گفت: برخی از مدیران مدارس غیردولتی در بخش شهریه آتش به اختیار هستند.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۷۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در بحث مدارس غیر دولتی که سال ها پیش به عنوان مدرسه غیرانتفاعی مطرح بود مشکلاتی بود که با قانونی که در مجلس گذشت، ساماندهی شد.

 وی با اشاره مشکل تنوع مدارس در کشور گفت: 23 نوع مدرسه در ایران داریم که می‌توان به مدارس نمونه مردمی، شاهد و غیره اشاره کرد این در حالی است که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

 احمدی لاشکی با بیان اینکه مدارس غیردولتی پشتوانه‌ای برای دولت هست، گفت: حدود سال 67 دولت از ایجاد مدارس غیردولتی استقبال کرد زیرا 18 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود داشتند و کشور درگیر جنگ بود و این مدارس می‌توانست کمک کند اما امروز به آن عددی که می‌خواستیم برسی،م نرسیدیم و نظارت هم کافی نبوده است و امروز تخلفات در مدارس غیردولتی کم نیست.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به الگوی شهری و آیتم‌هایی آن اشاره کرد و افزود: دوره تحصیلی، سطح آموزش و پرورش، برنامه‌های سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی مدرسه و نرخ تورم رسمی کشور از جمله آیتم هایی است که در الگوی شهریه تاثیر دارد.

 وی با بیان اینکه مراجعه ای داشتم که ولی دانش آموز عنوان می‌کرد برای برای تحصیل فرزندش در پایه دوازدهم رشته علوم انسانی باید 22 میلیون تومان پرداخت کند، گفت: آموزش و پرورش سامانه شهریه دیده است اما باید سامانه ثبت شکایات و تخلفات و نیز طراحی و راه اندازی کند و اعلام کند چه اندازه برخورد شده است و از اختیار توبیخ کتبی تا لغو مجوز دائمی چند مورد اجرا شده است؟

 وی افزود: باید 23 تا 25 درصد دانش‌آموزان را به مدرسه غیر دولتی ببریم اما امروز فکر نکنم به 11 درصد رسیده باشد و باید اعتماد سازی صورت بگیرد شاید انواع مدارس یا فشار مالی علت آن بوده است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برابر سند تحول باید فرزندی را  پرورش دهیم که  تراز جمهوری اسلامی باشد آیا شهریه با این ملاک همخوانی دارد؟

 احمدی لاشکی با بیان اینکه تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود، گفت: برگرداندن شهریه کافی نیست و باید با مدارس متخلف برخورد شود اگر ما این کارها را به خوبی در کشور انجام می دادیم اکنون «سه هزار میلیارد، هزار میلیارد» از کشور خارج نمی‌شد باید با کسی که تخلف کرده برخورد شود.

 وی با اشاره به اینکه خیلی از مدیران مدارس غیردولتی در بخش شهریه آتش به اختیار هستند، اظهار کرد: به جز شهریه، هزینه‌های دیگری مانند اردو از دانش‌آموزان گرفته می‌شود؛ برخی مدیران خودسرانه در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند و فقط برگرداندن شهریه کفایت نمی‌کند.

 

 

ارسال نظرات