محمدامین شمسی فعال دانشجویی گروه های جهادی بیان داشت: آمار محرومان جامعه از آنچه که مجموع ادارات مسئول باید طبق قانون حمایت کنند کمتر است ولی بدلیل عدم هماهنگی دستگاه ها و نبود مدیریت بازهم شاهد حضور محرومان در جامعه هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۳۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  محمدامین شمسی فعال دانشجویی در خصوص فعالیت جهادگران سازندگی گفت: گروه های جهادی در مکان های دورافتاده در فعالیت های عمرانی مثل ساخت مسجد، خانه عالم، سرویس بهداشتی و...، فعالیت های پزشکی مانند خدمات پزشکی و پیراپزشکی و...، فعالیت های فرهنگی و حل مشکلات با مطالبه گری از مسئولان مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در حاشیه شهرها نیز خدمات آموزشی، بهداشتی، عقیدتی، غذایی و... صورت می گیرد.
این فعال دانشجویی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود دستگاه های دولتی، جهادگران دانشجویی در مناطق محروم و حاشیه شهرها حضور دارند، بیان داشت: آمار محرومان جامعه از آنچه که مجموع ادارات مسئول باید طبق قانون حمایت کنند کمتر است ولی بدلیل عدم هماهنگی دستگاه ها و نبود مدیریت بازهم شاهد حضور محرومان در جامعه هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان به محرومان رسیدگی نمی کنند و از سوی دیگر حل مشکل افراد در بروکراسی اداری گرفتار می شود.
شمسی در واکنش به این شبهه که فعالیت های جهادی موجب گداپروری در جامعه است، پاسخ داد: گروه های جهادی در تمامی فعالیت های خود از توان بومی استفاده می کند.
وی تشریح کرد: به طور مثال ساخت یک خانه یا مسجد با مشارکت مسئولان و مردم منطقه صورت می گیرد و گروه های جهادی تنها کمک کننده به توانمند سازی افراد منطقه است.
این جهادگر دانشجویی ادامه داد: از سوی دیگر هر کمکی که صورت میگیرد در راستای اهداف بلند تری است به طور مثال در زمان توزیع کمک های غذایی به افرادی که در کلاس های خوداشتغالی مساجد شرکت می کنند بیشتر توجه می شود.
وی تاکید کرد: اقدامات گروه های جهادی در راستای بالا بردن سطح آگاهی و توان مردم است.

ارسال نظرات