نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در جزءخوانی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به اهمیت افطاری برای مستمندان، گفت: متاسفانه در برخی‌ محلات افطاری با حضور بزرگان برگزار می شود ولی خبری از مستمندان و نیازمندان نیست که چنین برنامه هایی باید برچیده شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۷۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: بدتر از همه اینکه پس از مهمانی های مزبور، غذای مانده را برای نیازمندان می فرستند که این یکی از صفات نکوهیده و زشت بشری است که در اسلام به شدت سرزنش شده است.

وی با اشاره به آیاتی از جزء یازدهم قرآن، بیان کرد: طبق این آیات، شیطان انسان را هنگام انفاق کردن علیه فقر و تهی‌ دستی فریب می‌ دهد تا مانع خیر و انفاق شود که باید توجه داشت که شیطان همیشه انفاق ‌گران را به فحشا و زشتی ‌ها امر می ‌کند در حالی که خداوند وعده آمرزش و فزونی به آن ها داده است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه انسان در انتخاب راه خدا و راه شیطان آزاد است، یادآور شد: طبق فرمایش پروردگار و نص صریح آیات قرآنی میان فقر و فحشا رابطه است، چون برخی گناهان به خاطر ترس از فقر است.
امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته رسیدگی به ایتام و روز نیکوکاری، اظهارداشت: هر قدر که در توان داریم به فقرا رسیدگی کرده و دست مستمندان را محترمانه بگیریم به همان میزان درهای رحمت خدا به روی انسان گشوده می شود.

ارسال نظرات