خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: باید لحظه به لحظه این ماه عزیز را قدر بدانیم و از برکات و فضایل آن کمال بهره‌مندی را ببریم.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۴۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

باید از برکات و فضایل ماه مبارک رمضان کمال بهره‌ را ببریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباسی در کلاس اخلاق در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: طبق روایات از معصومین(ع) اگر ما می‌دانستیم که در ماه مبارک رمضان چه خبر است و بندگان چقدر مشمول رحمت الهی می‌شوند دعا می‌کردیم که ای کاش همه سال رمضان بود پس باید لحظه به لحظه این ماه عزیز را قدر بدانیم و از برکات و فضایل آن کمال بهره‌مندی را ببریم.

وی به بیان ویژگی‌ها و فضایل معصومین(ع) پرداخت و گفت: اینکه برخی این شبهه را در دانشگاه‌ها مطرح می‌کنند که اگر معصومین(ع) بر همه علوم احاطه داشته‌اند پس چرا پزشک بر بالین آنها حاضر می‌شده و خودشان به پزشک مراجعه می کرده‌اند؛ باید بگوییم ائمه(ع) وظایف دیگری داشته‌اند و اگر قرار بود در همه علوم از جمله پزشکی وارد شوند و بیماران را مداوا کنند از فرط مراجعه بیماران دیگر به وظایف اصلی خود که امامت جامعه بود نمی رسیدند.

این کارشناس مذهبی افزود: همچنین آن علومی که خود انسان‌ها بر اثر تلاش و مطالعه به آن دست پیدا می‌کنند دیگر نیاز به تبیین ائمه(ع) ندارد چراکه انبیاء و ائمه(ع) آنچه را از طرف خداوند رسیده و مردم قدرت رسیدن به آن را ندارند بیان می‌کنند.

وی در ادامه به بیان انواع علوم پرداخت و گفت: علم به دو دسته علم الابدان و علم الادیان تقسیم می شود و سایر علوم اضافات علم هستند که دانستن یا ندانستن آنها تأثیری در زندگی انسان نخواهد گذاشت و طبق روایات معصومین(ع) طلب این دو دسته از علم است که بر همه واجب است و باید آن را بیاموزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات