خبرهای داغ:
مدیر توزیع برق نهاوند گفت: سال گذشته در شهرستان نهاوند از ۷۲۵ مشترک مشمول کشاورزی، ۵۸۷ مشترک همکاری داشته‌اند و نتیجه این همکاری ۲۳مگاوات کاهش بار و مبلغ پاداش بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۰۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

بخشودگی یک میلیارد و 600 میلیون ریالی مصرف برق کشاورزان نهاوندیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، رضا شیردره در نشست آموزشی - توجیهی طرح‌های پاسخگویی بار ویژه کشاورزان در جمع کشاورزان این شهرستان اظهار داشت: بخش کشاورزی بیش از ۴۰ درصد از مصرف کل انرژی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان همدان قطب کشاورزی است، گفت: با توجه به اینکه بیشتر کشاورزان استان در نیمه اول سال به فعالیت مشغول می‌شوند در فصل تابستان مصرف کشاورزان بالا می‌رود و سهم بالایی در افزایش مصرف برق را دارند، بنابراین سعی ما برآن است تا با آموزش و آگاهسازی کشاورزان مصرف انرژی این گروه از مشترکین بهینه شد.

مدیر توزیع برق نهاوند افزود: مصرف عمده بخش کشاورزی مربوط به موتورهای نصب شده بر روی چاه‌های آب کشاورزی است که از دو جهت دارای اهمیت بسیار است.

وی ادامه داد: از سویی پیک بار فصلی کشور در تابستان قرار دارد که در این فصل تمام چاه‌های کشاورزی در حال بهره‌برداری است و به علت گرمای هوا کاهش مصرف برق تأثیر زیادی در آزاد شدن ظرفیت نیروگاه‌های کشور و کاهش تلفات شبکه‌های برق دارد.

شیردره اضافه کرد: از سوی دیگر یارانه پرداختی دولت به مشترکین برق کشاورزی کم توجهی کشاورزان به اصلاح سیستم‌های مصرف‌کننده برق را دارد.

وی ابراز داشت: بر اساس دستور هیات دولت در سال ۹۷ یک مصرف معین برای کشاورزان در نظر گرفته شده و هزینه آن نیز بر همان مبنا محاسبه می‌شود ، اما اگر بیشتر از این میزان تعیین شده مصرف برق داشته باشند، مازاد مصرفی آزاد محاسبه می‌شود که در نهاوند ۲۵۵ مورد در بحث مصرف مازاد وجود دارد.

مدیر توزیع برق شهرستان نهاوند اظهار داشت: تا پایان سال 96 تعداد 643 حلقه چاه دارای مجوز در شهرستان برق‌دار شده و بر همین اساس با کشاورزان تفاهم نامه بسته شده است که در صورت رعایت کنترل مصرف شامل بسته‌های حمایتی (بخشودگی و تخفیف) خواهند شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان نهاوند از ۷۲۵ مشترک مشمول کشاورزی، ۵۸۷ مشترک همکاری داشته‌اند و نتیجه این همکاری ۲۳مگاوات کاهش بار و مبلغ پاداش بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.

شیردره در ادامه ضمن تشکر از همه کشاورزان گفت: سال گذشته توانستیم در حوزه کشاورزی و مدیریت مصرف رتبه اول مدیریت مصرف در حوزه برق کشاورزان استان همدان را کسب کنیم.

وی از کشاورزان خواست تا پیک مصرف که از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود را رعایت و مدیریت برق نهاوند را در مصرف بهینه و جلوگیری از خاموشی‌ها، در تابستان یاری کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات