مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد

چاپ کتاب راه ماندگار در نمایشگاه قرآن

شیخ رئیسی گفت: از برنامه‌های این نمایشگاه ثبت تجربیات مدیران موفق موسسات قرآنی است، که نزدیک به بیست مدیر موفق قرآنی از نقاط مختلف شناسایی و تجربیات آن‌ها در کتابی تحت عنوان «راه ماندگار» به چاپ خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۰۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
حمید رضا شیخ رئیسی مدیر کمیته نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون فعالیت‌های نمایشگاه قرآن کریم عنوان کرد: این نمایشگاه طبق تقسیم بندی محتوایی و موضوعی که انجام گرفته ذیل بخش دستگاه‌ها و نهادها در پنج کمیته حوزوی، دانشگاهیان، نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی، نهادهای عمومی و دولتی، یادمان امام و یاران و کمیته خادمان قرآن کریم که مجموعا با بیش از صد غرفه با حضور بیش از بیست دستگاه و نهاد در حال فعالیت است.
وی بیان کرد: این نمایشگاه با برنامه‌های متنوع اموزشی از قبیل برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی، مسابقات دانشجویی، محافل و مجالس قرآنی در خدمت هموطنان و بازدیدکنندگان نمایشگاه قران کریم در مصلای تهران همه روزه از ساعت 17 لغایت 24 تا 14 خرداد خواهد بود.
شیخ رئیسی اظهار داشت: امسال روند جدیدی در نحوه حضور موسسات و ارگان‌ها اتخاذ گردید، بدین صورت که برنامه محوری در دستور کار قرار گرفت و همه اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی در جهت رائه طرح به نمایشگاه اقدام کردند و بسیاری از طرح‌های آن‌ها نیز مورد حمایت مادی قرار گرفت.
وی بیان کرد: برنامه ریزی ویژه مخاطب عام صورت پذیرفت، بدین صورت که بایستی دستگاه‌ها ونهادها، دانشگاه و حوزه برنامه‌هایی طراحی کرده و در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند.
شیخ رئیسی اظهار داشت: در این نمایشگاه، پنج پنل آموزشی ویژه فعالان قرآنی و مدیران موسسات برنامه ریزی شد، که در آن مباحث مرتبط با مالیات، بیمه فعالین قرآنی، نحوه ثبت شرکت‌ها و صدور مجوزات موسسات فرهنگ قرآن و عترت، اعتبارات قرآنی تخصیص یافته به نهادها و موسسات گنجانده شد.
وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه ثبت تجربیات مدیران موفق موسسات قرآنی است، که نزدیک به بیست مدیر موفق قرآنی از نقاط مختلف شناسایی و تجربیات آن‌ها در کتابی تحت عنوان «راه ماندگار» به چاپ خواهد رسید.
شیخ رئیسی افزود: برنامه‌هایی برای ایجاد و استقرار پایگاه اطلاع رسانی موسسات و مراکز قرآنی برنامه ریزی شد، که شرایط اعطای مجوز در اختیار افرادعلاقه مند به درخواست صدور مجوز موسسه فرهنگی قرآن و عترت قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ایجاد پیوند میان مضامین قرآنی، فضای مجازی و هنر گرافیک بیان کرد: از ظرفیت فضای مجازی در بیان مفاهیم و مضامین قرآنی استفاده شد، بدین صورت که بیست و شش آیه از قرآن با مضامین اخلاقی انتخاب و با استفاده از هنر گرافیک بر روی تخته شاسی با قابلیت لایک محتوا در بستر فضای مجازی قرار گرفته است.

ارسال نظرات