معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران:
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران بابیان اینکه حدود ۱۰ روز از ابتدای سال ۹۷ هوای تهران ناسالم بوده است بیان داشت: همه این آلودگی‌ها ناشی از گردوغبار است.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۹۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در خصوص علت بروز آلودگی در هوای امروز تهران و رسیدن شاخص کیفیت هوا در بامداد، به عدد ١٣١ گفت: همچون سال‌های گذشته علت آلودگی هوای تهران در نیمه نخست سال پدیده گردوغبار بود.

وی با اشاره به بروز خشک‌سالی در پاییز و زمستان سال گذشته اظهار داشت: این خشک‌سالی‌ها احتمال وقوع گردوغبار در نیمه نخست سال را افزایش داد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: از ابتدای امسال گردوغبار به درجات مختلف در هوای تهران بروز و ظهور داشته‌اند و حتی در نوروز هم با این پدیده مواجه شدیم.

رستگاری بابیان اینکه حدود 10 روز از ابتدای سال 97 هوای تهران ناسالم بوده است بیان داشت: همه این آلودگی‌ها ناشی از گردوغبار است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته هم از ابتدای خرداد شاهد این نوع آلودگی هوا بوده‌ایم.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در خصوص نحوه مراقبت در مقابل این نوع آلودگی هوا نیز اظهار داشت: صاحب‌نظران و کارشناسان وزارت بهداشت باید در این زمینه پاسخگو باشند اما به نظر می‌رسد برای کمتر آسیب دیدن در مقابل آلودگی‌هایی که مربوط به ذرات معلق کمت راز 2.5 میکرون است کمتر در معرض آن قرار بگیریم.
منبع: فارس
ارسال نظرات