امام جمعه یزد گفت: شهید صدوقی هیچ حدود و حدودی برای خودش برای اینکه به اسلام کمک کند نداشت و برای اینکه اصل اسلام را مطرح کند ترس و واهمه‌ای از کسی نداشت.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۷۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان گفت: مناسبت امروز که روز یازدهم ماه مبارک رمضان است مصادف با سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی است و برای ما و برای استان یزد روزی حزن‌انگیر است؛ بالاخره مردم یزد و اسلام و شیعه یک استوانه‌ای از استوانه‌های خودش و یک پشتوانه و یک ستون محکم انقلاب و اسلام را از دست داد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: با نبود این عزیزان ضربه مهلکی به اسلام وارد شد اما شهادت این بزرگان هم برای اسلام -همچون حضورشان- کمک و عنایت و لطف خدا است. از الطاف الهی است برای اینکه اسلام باید به خون این عزیزان یاری بشود، همانطور که در زمان‌های گذشته به خون اهل بیت علیهم‌السلام و امام حسین علیه‌السلام و امیرالمؤمنین اسلام یاری شد و این درخت تنومند از خون بزرگان آبیاری شد.

وی اظهار داشت: برای بقای اسلام و انقلاب و برای بقای ارزش‌ها و خوبی‌ها باید فداکاری و ایثار کرد. سبک و سیاق حرکت در زندگی در اسلام هم نشان می‌دهد که این شهادت‌ها و این ایثار و فداکاری‌ها است که اسلام را نگه داشته است. سعادتی است که خداوند متعال به افرادی می‌دهد که منتخب خودش باشند و او آن‌ها را انتخاب کرده باشد. معلوم می‌شود که یک ارزش والا و یک روحیه‌ی پسندیده‌ای در این شخص هست که برای شهادت در راه دینش انتخابش می‌کند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: شهید بزرگوار ما، یک عالم مجاهد مبارز شجاع بود که در مسیر حق و در مسیر اسلام و انقلاب جانفشانی کرد. او کسی بود که با آن سن و با آن علمیت و با آن تقوا و با آن خصوصیت‌هایی که داشت سینه‌اش را در مقابل تفنگ دشمن سپر کرد.

ناصری ادامه داد: شهید صدوقی ایستادگی کرد تا اسلام و احکام اسلام و دین تقویت شود و او معتقد بود باید انقلاب پا بگیرد و باید مسئله ولایت و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام بماند ولو من نمانم. معتقد بود باید خودش را در راه حقیقت‌های جامعه و اسلام و انقلاب فدا کند و تسلیم امر خدا و امر ولایت و تسلیم ائمه علیهم‌السلام باشد و دلسوز مردم و راهنما و مبشر آن‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان اینکه شهید صدوقی منبرهای سه ساعته می‌رفت و مردم می‌نشستند و حرف‌هایش را گوش می‌کردند، تصریح کرد: واقعا از روی دلسوزی و علاقه و عشق به دین و عشق به خدا کار می‌کرد. عشق به خدا و عشق به حقیت‌یابی مردم مسئله مهمی است که در علمای ما است و برخی از علما بیشتر و دقیق‌تر و حریص‌تر در مسئله هدایت مردم و دلسوزی برای مردم هستند. حرکت و کارها و برنامه‌ها و به طور کلی همه چیزشان فدای اسلام است و این‌گونه افراد در جامعه الگو هستند.

ناصری خاطرنشان کرد: بی‌جهت دشمن برای شهادت امثال شهید صدوقی برنامه‌ریزی نمی‌کند، چرا که این‌ها استوانه‌های بزرگ و تیرک خیمه انقلاب هستند و در هر کجا که هستند چراغ نورانی برای اسلام هستند. همچون شمعی هستند که آرام آرام می‌سوزند تا به مردم روشنایی بدهند و دشمن هم به همین دلیل تلاش می‌کند آن‌ها را از میان بردارد.

وی اضافه کرد: دشمن نقشه می‌کشد تا در هر ارگان و هر جایی چراغ‌های نورانی و نورافکن‌ها را حذف کند تا محیط تاریک شود و مردم راه را پیدا نکنند. تا در شب ظلمانی که این علما نیستند دشمن هجوم کند و مردم را منحرف کند.

امام جمعه یزد یادآور شد: حضور علما باعث می‌شود که خیمه انقلاب محکم و مستحکم باشد چرا که آن‌ها جلوی همه حوادث و همه مشکلات می‌ایستند و مرحوم شهید صدوقی از این نوع بزرگان بود. شب و روز وقتش را می‌گذاشت برای خدمت به مردم و همیشه آماده بود که به مردم خدمت کند.

ناصری با اشاره به اعتماد امام خمینی (ره) به شهید صدوقی عنوان کرد: اعتماد امام نسبت به شهید صدوقی و فدا بودن شهید صدوقی در راه امام خیلی کارگشا بود. اکثر مسئولین کشوری اوایل انقلاب از هر جا می‌آمدند پایگاه‌شان اینجا بود. چه فرماندهان جنگ، چه مسئولین وقتی کاری داشتند فوری راه یزد را می‌گرفتند و نزد شهید صدوقی می‌آمدند چرا که ایشان مرجعی برای بسیاری از کارگشاهی‌های کشور بود.

وی گفت: شجاعتی که برای ابراز برخی از مسائل داشت و نامه‌نگاری‌هایی که به خیلی از مسئولین و حتی برخی از مراجع بزرگ نجف می‌کرد و ایرادها و اشکال‌هایی که از برخی از این بزرگان می‌گرفت و و سفارش‌هایی که به آن‌ها می‌کرد در آن زمان زبانزد بود.

نماینده ولی فقیه در یزد افزود: شهید صدوقی هیچ حد و حدودی برای خودش برای اینکه به اسلام کمک کند نداشت و برای اینکه اصل اسلام را مطرح کند ترس و واهمه‌ای از کسی نداشت. شجاعت و نترسی این مرد هم در مقابل دشمن و هم برای اینکه حرف‌هایش را بزند خاص بود.

ناصری اظهار داشت: از خصلت‌های این شهید بزرگوار این بود که سخن کسانی که با ایشان صحبت می‌کردند را می‌شنید و جدی می‌خواست عمل کند. آدم سریع اقدامی بود. یعنی هنوز حرف تمام نشده بود عمل می‌کرد. ای کاش مسئولین ما هم اینگونه بودند. ما الان جدیت شهید صدوقی را کم داریم. ما این‌گونه آدم‌هایی که جدی باشند و تا آخر بایستند، کم داریم.

وی با اشاره به حضور شهید صدوقی در جبهه‌ها و عنایت او به رزمندگان تأکید کرد: دامنه محسنات شهید صدوقی گسترده بود. دارای سعه صدر و همت بلند بود و هیچ‌وقت نمی‌گفت من ندارم یا این کار نمی‌شود، بلکه فوری کار را راه می‌انداخت. هیچ وقت برای خودش در کارها و احسانش حد یقف نداشت. وقتی قبل از انقلاب علما و انقلابیون تبعید می‌شدند تنها کسی که برای سرکشی از آن‌ها نماینده می‌فرستاد، شهید صدوقی بود. او همچنین به شخصیت علمی افراد احترام می‌گذاشت و البته نه برای اسم و رسم چرا که خودش شخصیت بالایی داشت.

امام جمعه یزد ادامه داد: اساس انقلاب و حرکت بزرگان این بوده که اسلام را یاری کنند و قرآن را حاکم کنند و خدا حاکم بشود و حاکمیت طاغوت‌ها از بین برود و راه خدا راهی باشد که مردم بروند. این انقلاب هدف دارد؛ هدف رسیدن انسان‌ها بسوی خدا است. هدف در زندگی دنیا، سالم زندگی کردن و با عزت زندگی کردن است. اگر غیر از این برویم بیراهه رفته‌ایم. دنیای امروز دارد به بیراهه می‌رود. دنیا امروز دارد انسان‌ها را به سوی حیوانیت می‌کشد.

ناصری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد به ما ضربه بزند، تصریح کرد: الان وقت این است که ما بایستیم و فداکاری‌هایمان را داشته باشیم. وقت این است که همراه شهید صدوقی باشیم، وقت این است که سست عنصر نشویم، وقت این است که سختی‌های دنیا ما را از مسیرمان جدا نکند. دشمن می‌خواهد ما را تحریم کند برای اینکه مردم را در فشار بگذارد و بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند.

وی گفت: اگر نسل امروز، جوان‌های ما، مردم ما، بایستیم و مقاومت کنیم و فداکاری کنیم و در مسئله اقتصاد و کار کردن و استفاده از نیروها با یکدیگر کار کنیم و در کنار هم باشیم و برای یاری دین خدا دست به دست هم بدهیم، مطئمن باشید که خدا کمک می‌کند و این را خداوند خودش گفته که کمک می‌کند، خدا که دیگر دروغ نمی‌گوید!
ارسال نظرات