در مراسم گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س) در میبد مطرح شد:
شیخ مرتضی دهقانی در مراسم گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س) در امامزاده خدیجه خاتون میبد (س) تاکید بر زنده نگه داشتن یاد حضرت خدیجه (ع) بزرگ بانوی اسلام با نامگذاری فرزندان خود به نام ایشان نمود.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۷۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، مراسم گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س) در امامزاده خدیجه خاتون (س) میبد با حضور بانوان و به همت حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری میبد برگزار شد.
شیخ مرتضی دهقانی با بیان سخنانی در ارتباط با زندگانی حضرت خدیجه (س) و پیامبر اکرم (ص)، و با اشاره به اینکه متاسفانه در میان آنچه از بزرگان دینی نقل شده است، روایات و احادیثی از حضرت خدیجه (س) و همچنین ابوطالب به عبدالمطلب عمومی پیامبر در دست نداریم، اظهار نمود: قبل از هجرت پیامبر به مدینه، پیامبر این دو شخصیت اسلام و یار خود را با توطئه‌هایی که صورت گرفت، از دست داد و به گونه‌ای این دو شخصیت مورد ترور قرار گرفته و آنچه از تاریخ زندگی آن‌ها بود، نیز منهدم گردید.
وی افزود: ما حتی یک روایت و حدیث از حضرت خدیجه (س) در دست نداریم و این موضوع با وجود توجه اینکه وی بیست و پنج سال همسر پیامبر (ص) و بزرگترین سرمایه دار عرب در آن زمان بود که تمام ثروت خود را در سخت‌ترین شرایط در راه اسلام و کمک به پیامبر هزینه نمود، می‌تواند امری قابل توجه و مشکوک باشد.
شیخ مرتضی دهقانی با عنوان این مطلب که آن حضرت شاید مظلومه‌ترین زن تاریخ باشد، بیان کرد: چه خوب است با گذاشتن نام فرزندان دختر خود به نام حضرت خدیجه (س) نام و یاد او را زنده گردانیم.
وی همچنین با تاکید به لزوم انجام امر به معروف و نهی در جامعه، خاطرنشان نمود: امروز فضای مجازی در جامعه قتلگاهی است برای جوانان و نوجوانان ما که خود را به آن سرگزم نموده اند، و همچنین این فضا امروزه محلی برای شیوع انواع دروغ‌ها و شبعات دینی و به مسخره گرفتن دین ما شده است که به دنبال آن می‌خواهند نسل جوان ما را فریب دهند.
شیخ مرتضی دهقانی در ادامه گفت:: دشمن امروز طوری برنامه ریزی نموده است که نسل مسلمان شیعه را منقرض نماید و این امر با تهدید نسلی که در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد و به طور مرتب مورد اشاره مقام معظم رهبری است، مشخص و آشکار می‌باشد.
وی گفت:: دشمنان ما پیش بینی نموده اند، جمعیت ایران تا سی سال دیگر حود بخود رو به کم شدن و انقراض است و نیازی به تلاش برای مقابله با ما ندارند.
گفتنی است مراسم گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س) در امامزاده خدیجه خاتون میبد (س) همراه با مداحی مداح اهل بیت مهدی برزگر بود.
ارسال نظرات