خبرهای داغ:
برای تبیین نقش شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تحقق این اهداف، ابتدا باید مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گیرد و با روشن شدن ویژگیهای اقتصاد دانش‌بنیان، جایگاه و کارکرد شرکتهای دانش‌بنیان، به‌عنوان بنگاههای سیستم اقتصادی دانش‌بنیان جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، روشن شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۵۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت از کالای ایرانی است

دبیرکارگروه صنعت خانه نخبگان قزوین:حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت از کالای ایرانی است

دبیرکارگروه صنعت خانه نخبگان قزوین: بیان کرد: محصولات و تولیدات متنوع و مختلفی در شرکتهای دانش بنیان انجام می شود که ضروری است در سال حمایت از کالای ایرانی محصول شرکتهای دانش‌بنیان ترویج شود

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان قزوین؛ مجتبی مجتبوی دبیرکارگروه صنعت خانه نخبگان و عضو شرکت دانش بنیان در گفتگو با این خبرگزاری گفت: تولید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب، جلوگیری از خروج ارز و رسیدن به بالاترین سطح خودکفایی از دستاوردهای مهم شرکتهای دانش‌بنیان است که منجر به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی اظهار کرد: چند سالی است که از طرف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و توجه به این مسئله،سالهای با اهداف و عناوین اقتصادی نامگذاری می شوند تا بتوان با این منظور،توجه مردم و به خصوص مسئولین جهت بهبود وضعیت اقتصادی را جلب کند.

دبیرکارگروه صنعت خانه نخبگان در تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان کرد:اقتصاد مقاومتی سیاستی است که اگر به‌درستی انجام شود به بهترین نحو می‌تواند اقتصاد را از شرایط فعلی خارج کند و به توسعه و پیشرفت اقتصادی پایدارمنجر شود.

مجتبوی افزود: اقتصاد مقاومتی در بیان مختصر، اقتصادی درون زا، برون‌نگر، عدالت‌پایه، مردم‌محور و دانش‌بنیان که نسبت به تهدیدها، تغییرات و مخاطرات مقاوم بوده و نه‌تنها از جریانهای ناخواسته و منفی کمترین اثر را می‌پذیرد بلکه می‌تواند بر جریان‌سازی مثبت و مطابق با منافع ملی اثر بگذارد.

این کارشناس علمی  تصریح کرد: همزمان با روشن شدن مفهوم اقتصادمقاومتی و مؤلفه‌های آن از طرف رهبر معظم انقلاب طی سالهای گذشته باید نقش و ماموریت هر یک از سازمانها و نهادها و موسسات در تحقق این راهبرد مهم اقتصادی مشخص و تعریف شود.

وی گفت: برای تبیین نقش شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تحقق این اهداف، ابتدا باید مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گیرد و با روشن شدن ویژگیهای اقتصاد دانش‌بنیان، جایگاه و کارکرد شرکتهای دانش‌بنیان، به‌عنوان بنگاههای سیستم اقتصادی دانش‌بنیان جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، روشن شود.

دبیر کارگروه صنعت خانه نخبگان بیان کرد: طبق تعریف سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه ، اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که مستقیماً بر مبنای تولید، توزیع و مصرف دانش و اطلاعات قرار گرفته باشد.

مجتبوی اظهار کرد: برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان، فقط تولید و توزیع اطلاعات و پرداختن به آموزش و پژوهش کافی نیست، بلکه نکته‌ مهم به‌کارگیری آنها در استفاده از منابع اقتصادی به‌صورت مستمر و پایدار است.

دبیر کارگروه صنعت به نقش شرکتهای دانش بنیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:یکی از مولفه های اقتصاد دانش بنیان توجه و حمایت جدی از شرکتهای دانش بنیان است که می بایست توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد:تولید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب، جلوگیری از خروج ارز و رسیدن به بالاترین سطح خودکفایی از دستاوردهای مهم شرکتهای دانش‌بنیان است که منجر به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود.

عضو شرکت دانش بنیان استان قزوین تصریح کرد: امروزه در ساختار اقتصاد دانش‌بنیان شرکتهای دانش‌بنیان به‌عنوان نقش محوری می‌توانند زمینه پویایی و انعطاف بالای اقتصادی را فراهم کنند.

وی گفت: اگر شرکتهای دانش‌بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، به‌واسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید.

مجتبوی بیان کرد: محصولات و تولیدات متنوع و مختلفی در شرکتهای دانش بنیان انجام می شود که ضروری است در سال حمایت از کالای ایرانی محصول شرکتهای دانش‌بنیان ترویج شود و یکی از قلم‌های عمده‌ ترویج این است که در دستگاه‌های دولتی جز محصول این شرکت‌ها به کار نرود.

  این کارشناس در پایان به سیاستهای حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره وخاطرنشان کرد: به منظور توسعه شرکتهای دانش‌بنیان باید سیاستهای مناسبی از طرف مسئولان مد نظر قرار گیرد که از جمله می توان به  حمایت از ایده‌های نوآورانه و اعطای وام و تسهیلات کم بهره اشاره کرد.

ارسال نظرات